۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۸۲۳۸۷

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی در دیوانیه از عدم اهتمام دولت به مجاهدین و جانبازان

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر دیوانیه عراق از عدم اهتمام دولت به مجاهدین و جانبازان عراقی به شدت انتقاد کرد.
سيد حسن زاملي نماينده آيت الله سيستاني در ديوانيه عراق


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن زاملی نماینده آیت الله سیستانی و خطیب جمعه شهر دیوانیه واقع در جنوب بغداد طی کنفرانس خبری، از حقوق مبارزان در راه اسلام و وطن دفاع کرد و گفت: مبارزان پس از سالها جهاد و فداکاری و تحمل غربت و دوری از خانواده و وطن، هم اکنون در وضع خوبی بسر نمی برند و شاهد تبعیض در حق آنان هستیم.

وی افزود: نظام دیکتاتوری صدام شدیدترین شکنجه ها را در حق این مجاهدان مرتکب شد و میلیونها شهید، جانباز، بیمار شیمیایی و خانواده های آواره حاصل ظلمی بود که این نظام در حق کسانی انجام داد که به خاطر دین و کشور جهاد نموده و حاضر به قبول ذلت و خواری نشدند.

حجت الاسلام زاملی از عدم اهتمام دولت به این قشر مظلوم انتقاد کرد و اظهار داشت: دولت کنونی عراق نتوانسته است به خوبی به این قشر مظلوم رسیدگی کند و آنان نیز که این وضع را مشاهده کردند در گوشه ای نشسته و نظاره گر وضع موجود هستند.

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به حقوق میلیونی برخی از عناصر حزب بعث تصریح کرد: در حالیکه مجاهدان و جانبازان در وضع بسیار بدی قرار دارند شاهد حقوقهای ماهیانه میلیونی به افراد ناکارآمد و عناصر حزب بعث که تنها لباس این حزب منفور را از تن درآورده و اندیشه های آن را حمل می کنند هستیم و این اوج تبعیض است.

وی تاکید کرد: بسیار تاسف آور است که ببینیم مسوولین، مجاهدین عراقی را به فراموشی سپرده و افرادی را که لیاقت حضور در دولت ندارند را به کار گماشته است./980/الف


ارسال نظرات