۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۸۳۴۷۴

انتقاد شدید هیئت علمای اهل سنت عراق از عدم تشکیل دولت جدید

خبرگزاری رسا ـ هیئت علمای اهل سنت عراق از ادامه نزاعها بر سر کسب پست و مقام توسط گروه های سیاسی و وخیم شدن اوضاع امنیتی این کشور به شدت انتقاد کرد.
عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، هیئت علما و فرهنگیان اهل سنت عراق طی بیانیه ای ضمن محکومیت انفجارهای روزهای گذشته در بغداد و چند شهر دیگر این کشور، عدم تشکیل دولت و ادامه نزاعها بر سر پست و مقام را عامل پسرفت امنیتی در عراق عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: گذشت بیش از شش ماه از انتخابات پارلمان عراق و به نتیجه نرسیدن گروه های سیاسی برای تعیین نخست وزیر، اوضاع امنیتی بغداد و سایر شهرها را در وضعیت بسیار بدی قرار داده است و در حالیکه شهروندان گرمای شدید هوا را باید بدون وجود برق تحمل کنند باید نظاره گر کشته شدن عزیزانشان در پی جنایتهای تروریستها نیز باشند.

این هیئت افزود: وخامت اوضاع امنیتی به حدی است که دیگر نیازی به کارشناسی ندارد و مردم معمولی نیز متوجه این قضیه شده اند و خواستار رو شدن دست بازیگران اصلی این جریان هستند.

هیئت علمای اهل سنت، گروه های سیاسی را مسوول وخامت اوضاع امنیتی توصیف کرد و اظهار داشت: گروههای سیاسی که هم اکنون مشغول جنگ و نزاع بر سر پست و مقام هستند و نمی توانند دولت را تشکیل دهند مسوول اصلی این ناامنی و کشتارها بوده و از آنان می خواهیم تا نسبت به مصالح عالی کشور و مردم و فراهم شدن خدمات و امنیت اهتمام داشته باشند و مصالح ملی را فدای مصالح شخصی و حزبی نکنند./980/ج
ارسال نظرات