۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۸۳۴۷۷
منتشر شد؛

مبانی جنگ نرم و ریشه یابی آن در تهاجم فرهنگی

خبرگزاری رسا‌ ـ کتاب مبانی جنگ نرم و ریشه یابی آن در تهاجم فرهنگی نوشته عباس فیروزی از سوی انتشارات شکوفه یاس منتشر شد.
مباني جنگ نرم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب مبانی جنگ نرم و ریشه یابی آن در تهاجم فرهنگی در دوازده فصل سامان یافته است.

فصل اول به تعاریف تهاجم فرهنگی و مفاهیم وابسته آن می پردازد و در فصل دوم و سوم نظریات مطرح درباره تاریخچه تهاجم فرهنگی و اهداف تهاجم فرهنگی را مورد بررسی قرار می دهد.

ویژگی ها و مبانی تهاجم فرهنگی و ابزارهای تهاجم فرهنگی عناوین فصل چهارم و پنجم این کتاب را تشکیل می دهد.

در فصل ششم شیوه ها و روش های تهاجم فرهنگی از منظر قرآن و دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری و صاحب نظران به بحث و بررسی گذاشته شده است.

در گزیده ای از این فصل آمده است:«یکی از مواردی که درتهاجم فرهنگی دشمنان حکم مقدمه و زمینه چینی را دارد، و جدایی بین مردم عادی و مسؤولین یک نظام است. وقتی مردم بین خود و مسؤولین حکومتشان جدایی و فاصله احساس کردندف نسبت به ایشان بدبین می شوند. دراین هنگام محیط برای هجوم دشمن در بعد فرهنگی و فکری آماده می شود.»

فصل هفتم، روانشناختی توفیق تهاجم فرهنگی، عوام جامعه شناختی تهاجم فرهنگی و زمینه های تاثیر گذاری تهاجم فرهنگی را از عوامل توفیق و زمینه های تاثیر گذاری تهاجم فرهنگی برمی‌شمرد.

فصل هشتم پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تهاجم فرهنگی را بازبینی می کند و در فصل نهم راهبردهای ضد تهاجم بررسی می شد.

راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی از دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری و فرهیختگان ، روش‌ها و شیوه های مبارزه با تهاجم فرهنگی در قرآن و سنت و سیاست‌های مقابله با تهاجم فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر عناوین این کتاب است.

کتاب مبانی جنگ نرم و ریشه یابی آن در تهاجم فرهنگی نوشته عباس فیروزی در 248 صفحه و با شمارگان 5000 نسخه در بهار سال جاری از سوی انتشارات شکوفه یاس منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات