۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۸۷۶۱۷

خطیب جمعه بحرین از تصمیم دولت درباره ایجاد محدودیت برای سخنرانان مذهبی انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه دیر بحرین از تصمیم دولت این کشور مبنی بر ایجاد محدودیت در سخنرانیهای مذهبی به شدت انتقاد کرد.
خطیب جمعه  بحرین از تصمیم دولت درباره ایجاد محدودیت برای سخنرانان مذهبی انتقاد کرد
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عیسی مومن خطیب جمعه دیر بحرین در جمع کثیری از شیعیان این شهر از وضع محدودیت توسط دولت علیه سخنرانان مذهبی به شدت انتقاد کرد و گفت: دولت به شدت پیگیر این مساله است که سخنرانی مذهبی را در چهارچوب خاصی که مورد نظرش است محدود کند و خطبا را موظف سازد که هر آنچه دولت بخواهد بگویند و از ایراد سخنانی که به ضررشان است خودداری نمایند.

وی افزود: خطبا و مردم با این تصمیم به شدت مخالف هستند، زیرا وظیفه راهنمایی و ارشاد به عهده علما و روحانیون است و با توجه به حرصی که به مردم دارند در برابر فتنه و شکاف میان امت ایستاده اند.

حجت الاسلام مومن بر لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات پارلمان بحرین تاکید کرد و اظهار داشت: دو هفته به برگزاری انتخابات پارلمان بیشتر نمانده است و علیرغم اینکه نسبت به برآورده ساختن درخواستها و نیازهای مردم توسط پارلمان امید بسیاری نیست لیکن اندک امیدها برای محقق ساختن این درخواستها نیز با عدم مشارکت مردم از بین خواهد رفت.

خطیب جمعه دیر بحرین خواستار انتخاب افراد اصلح شد و تصریح کرد: انتخاب کاندیدای وابسته به حزب از انتخاب کاندیدای مستقل بهتر است، زیرا کاندیدای حزب گرا فرصتهای بیشتری برای محقق ساختن طرحها دارد ولی کاندیدای مستقل با توجه به اینکه از حمایت حزب برخوردار نیست نمی تواند صدای خود را به صورت رسا اعلام کند./980/

ارسال نظرات