۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۸۷۷۱۷

علمای شیعه بحرین مردم را به حضور گسترده در انتخابات پارلمانی دعوت کردند

خبرگزاری رسا ـ مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین طی بیانیه از شهروندان خواستند تا با حضور گسترده در انتخابات، پارلمانی قوی و کارآمد را تشکیل دهند.
بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین طی بیانه ای با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمان تحت تاثیر فشارها و خفقانهای امنیتی در این کشور از همه مردم خواست تا به صورت گسترده در این انتخابات حضور یابند.

در این بیانیه آمده است: در حالی که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان هستیم شاهد فشارهای امنیتی، خفقان و محدود ساختن آزادیها توسط دولت هستیم به گونه ای که انتخابات شفاف را تحت تاثیر قرار گرفته و برای همگان آشکار شده است که دولت نمی خواهد مردم به صورت گسترده در انتخابات حضور داشته باشند و در صدد تشکیل پارلمانی ضعیفی است که توانایی حمایت از مردم را ندارد و مجلس را به نهادی وابسته به خود قرار دهد.

مجلس اسلامی شیعیان افزود: وطن برای همه شهروندان است و نسبت به سیاست، اقتصاد، جامعه و فرهنگ آن مسوول هستند و وظیفه حمایت از امنیت و ثبات کشور را به عهده دارند و باید حضور فعالی در این زمینه ها داشته باشند.

علمای شیعه بحرین گروههای سیاسی را به خدمت به ملت دعوت کرد و اظهار داشت: گروههای سیاسی باید به صورت مخلصانه در خدمت مردم باشند و از مصالح آنان دفاع کنند و آرای دیگران را حتی اگر به مخالف نظر آنان باشند بپذیرند و گروههای مخالف را به دید دستگاههای نظارت بدانند.

در بخش دیگری از این بیانیه بر لزوم مشارکت گسترده مردم تاکید شده و آمده است: گرچه در زمینه های سیاسی خللهای فراوانی وجود دارد ولی مشارکت مردم و انتخاب فراکسیونی که توانایی خدمت به مردم را دارد و از اهداف شخصی و حزبی به دور است بهترین گزینه موجود است و سبب خواهد شد تا افراد صالح و کارآمد به پارلمان راه یابند.

در پایان این بیانیه بیان شده است: مشارکت گسترده مردم در انتخابات نباید به عاملی جهت ایجاد تقسیم بندی و دشمنی در کشور شود و باید با هوشیاری فراوان و تمسک به ارزشهای دینی و ملی در جهت وحدت و ثبات تلاش کرد./980/



ارسال نظرات