۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۸۷۸۸۲

خطیب جمعه کاظمین از عدم برگزاری جلسات پارلمان عراق به شدت انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین از عدم برگزاری جلسات پارلمان عراق به شدت انتقاد کرد و حقوق نمایندگان را حرام توصیف نمود.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه شهر مقدس كاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد از عدم برگزاری جلسات پارلمان به شدت انتقاد کرد و گفت: نمایندگان پارلمان جدید حدود هشت ماه پیش در برابر دیدگان ملت به خداوند متعال و قرآن کریم قسم خوردند که نسبت به قانون اساسی وفادار باشند ولی هم اکنون شاهد عدم اعتنای آنان به قانون هستیم. برخی از افراد اینگونه وانمود می کنند که رهبران گروههای سیاسی کار پارلمان را معطل کرده اند در حالیکه مردم این افراد را انتخاب کرده اند نه رهبران گروههای سیاسی را.

وی افزود: نمایندگانی که توسط مردم استانهای مختلف انتخاب شده اند وظیفه دارند تا نسبت به کشور و استانهای خود اهتمام داشته باشند و با حضور مستمر در جلسات پارلمان از حق ملت دفاع نمایند.

شیخ جلال الدین صغیر حقوق نمایندگان را حرام خواند و تصریح کرد: نمایندگان پارلمان پس از هشت ماه از برگزاری انتخابات تنها به مدت چند دقیقه در صحن پارلمان حضور یافته اند ولی همه حقوق و مزایای خود را دریافت می کنند و باید بدانند که این حقوقها شرعا حرام است و مزدی بدون عمل به شمار می آید.

خطیب جمعه کاظمین اوضاع کشور را نامناسب توصیف کرد و اظهار داشت: اوضاع کشور نسبت به چند ماه گذشته هیچ تغییر نکرده و روند تشکیل دولت جدید به مانند گذشته پیش می رود و هیچ امیدی به حل این بحران در زمان اندک نیست و تعجب آور آنست که مسوولان از تشکیل دولت ظرف چند هفته آینده سخن می گویند.

وی خواستار مشارکت همه گروههای سیاسی در دولت جدید شد و گفت: سخن از کنار رفتن یکی از فراکسیونهای بزرگ که نماینده یکی از اطیاف است بازگشت به نقطه اولیه به شمار می رود و دولت جدید باید به گونه ای باشد که همه شهروندان دولت را از آن خود بدانند./980/

ارسال نظرات