۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۸۷۸۸۳
شیخ الازهر:

تکفیر شیعیان محکوم است/ ما پشت سر شیعیان نماز می خوانیم

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر تکفیر شیعیان توسط برخی شبکه های ماهواره ای را محکوم کرد و تاکید نمود که ما پشت سر شیعیان نماز می خوانیم و هیچ مشکلی با آنان نداریم.
شيخ الازهر
به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر احمد الطیب شیخ الازهر مصر طی مصاحبه با روزنامه النهار لبنان، تکفیر شیعیان توسط برخی شبکه های ماهواره ای را محکوم کرد و این اقدام را مغایر قرآن و آموزه های اسلامی توصیف نمود.

وی گفت: تکفیر شیعیان توسط شبکه های ماهواره ای محکوم و غیرقابل قبول است و ما هیچ توجیهی برای این امر در قرآن، سنت و دین مبین اسلام نمی بینیم.

شیخ الازهر افزود: اقدامات و اظهارات تفرقه اندوزانه ای که در جوامع اسلامی بوجود می آید برنامه ریزیهایی است که برای ضربه زدن به وحدت اسلامی صورت می گیرد ولی وحدت اسلامی امری است که ما به آن نیازمندیم و بدون آن در آینده نمی توانیم سرمان را بالا بگیریم.

دکتر الطیب وجود قرآن مختلف نزد شیعیان را رد کرد و اظهار داشت: هیچ قرآن مختلفی نزد شیعیان وجود ندارد و اگر این قرآن وجود داشت مستشرقین از این صید گرانبها به راحتی نمی گذشتند، همانگونه که همه مفسران اهل سنت از طبری تاکنون، هیچکدام سخنی از وجود قرآنی دیگر نزد شیعیان به زبان نیاورده اند.

شیخ الازهر تصریح کرد: ما پشت سر شیعیان نماز می خوانیم و اختلافی که سبب خارج شدن شیعیان از اسلام است وجود ندارد و همه این موارد ناشی از سوء استفاده سیاسی از اختلافات مذهبی میان مذاهب اسلامی است در حالی که مساله اصلی مورد اختلاف تنها امامت است.

وی با اشاره به اینکه پس از تشکیل حکومت جدید به عراق سفر خواهد کرد از تصمیم خود مبنی بر سفر به نجف اشرف خبر داد.

دکتر احمد الطیب پیروان یهود را قابل احترام دانست و گفت: تا هنگامی که حقوق شرعی فلسطینیها سلب شده است با هیچکدام از مسوولان اسرائیلی دست نخواهد داد./980/

ارسال نظرات