۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۸۸۸۰۲

علمای شیعه بحرین اجرای قانون ممنوعیت استفاده از بلندگو در مساجد و حسینه ها را حرام اعلام کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه بحرین امضای تعهدنامه ممنوعیت استفاده از بلندگو در مساجد و حسینیه ها هنگام برگزاری مراسمهای مختلف مذهبی را حرام اعلام نمودند.
شماري از برجسته ترين علماي شيعه بحرين، شيخ عيسي قاسم، سيد عبدالله غريفي، شيخ علي سلمان، شيخ نجاتي
به گزارش خبرگزاری رسا، نشست علما و مسوولان مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین با مسوولان و متولیان مساجد و حسینیه جهت بررسی قانون جدید دولت مبنی بر ممنوعیت استفاده از بلندگو در مساجد و حسینیه ها هنگام در همه مراسم ها بجز پخش اذان، روز گذشته در سنابس این کشور برگزار شد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین با اشاره به عظمت مراسم عزای حسینی گفت: عزاداری حسینی موجب افتخار و دگرگونی همه شیعیان است که طی آن دین و یاد اهل بیت(ع) احیا می شود و اگر کسی بخواهد که با متولیان حسینیه ها و مساجد برخورد کنند همه علما، مسوولان و متولیان مساجد و حسینیه ها خود را به زندانها معرفی می سازند.

وی افزود: وظیفه شرعی و عملی ما در قبال این قانون اینست که در بحرین یا هر مکان از کره زمین در برابر اینگونه قوانین ایستادگی کنیم و اگر دولت نسبت به توجیه این قانون مبنی بر آزار و اذیت شهروندان بوسیله این بلندگوها ادامه دهد از آنان می خواهیم تا همه پرسی را در کشور برگزار کنند.

آیت الله عیسی قاسم امضای تعهدنامه اجرای این قانون توسط متولیان مساجد و حسینیه ها را حرام اعلام کرد و اظهار داشت: برخی از دوستان که مسوولیت مسجد و حسینیه ای را به عهده دارند پس از تصویب این قانون بلافاصله نسبت به امضای آن اقدام کردند ولی متولیان حسینیه ها و مساجد باید بدانند که صلاحیت اجرای این قانون را ندارند زیرا مساجد ملک شخصی آنان نیست و صاحبان حسینیه ها نیز علیرغم اینکه ملکشان به شمار می آید ولی باید متوجه باشند که عزای حسینی حادثه عاشورا ملکشان نیست که بتوانند این تعهدنامه را امضا کنند، زیرا این تعهدنامه باطل و فاقد ارزش است.

علامه سید عبدالله غریفی خطیب جمعه قفول بحرین نیز قانون ممنوعیت استفاده از بلندگو در مساجد و حسینیه ها را تبعیض علیه شیعیان خواند و تصریح کرد: این اقدامات دولت متوجه شیعیان است زیرا ما تنها در برابر قانون ممنوعیت استفاده از بلندگو قرار نداریم و دولت اجراهای متعددی نظیر محدود سازی سخنرانی دینی، اتهام علما به حمایت از خشونت و عنف، حمایت مادی از گروههای تروریستی و غیره نشاندهنده مبارزه دولت با طایفه ای معین است.

وی تاکید کرد: بحرین هم اکنون در منکراتی که ارزشهای والای دین و مردم را غرق شده و شهروندان به شدت از این موضوع ناراحت هستند ولی دولت نسبت به این موضوع که آرامش مردم را به هم ریخته است بی تفاوت بوده و تنها در برابر بلندگوهای مساجد و حسینیه ها ایستادگی می کنند و آنرا مایه ناراحتی مردم می دانند./980/
ارسال نظرات