۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۸۸۸۱۵
رئیس انجمن الوفاق بحرین:

دخالت سازمانهای دولتی مانع از پیروزی قاطع شیعیان شد

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن الوفاق بحرین موفقیت این انجمن در انتخابات پارلمانی را به مردم تبریک گفت و دخالت سازمانهای دولتی را مانع بدست آوردن اغلبیت پارلمان توسط شیعیان توصیف کرد.
شيخ علي سلمان، عالم برجسته شيعه در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان رییس انجمن الوفاق بحرین در کنفرانس خبری که پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمان این کشور برگزار شد گفت: شبهات فراوانی در این انتخابات وجود داشت و دخالتهایی که توسط سازمانهای دولتی انجام گرفت بر پاکی انتخابات تاثیر گذاشت و اگر این دخالتها نبود انجمن الوفاق می توانست اغلبیت پارلمان را بدست آورد.

وی موفقیت انجمن الوفاق را به مردم تبریک گفت و افزود: الوفاق با توجه به اینکه با مردم صداقت دارد و نماینده ملت به شمار می آید توانست موفقیت بزرگی در انتخابات بدست آورد و این نتایج نشان داد که شهروندان در پی تغییر هستند، لیکن متاسفانه پارلمان توان تغییر جریان سیاسی را ندارد و امور مختلف نظام در دست مجلس شورایی است که نماینده نظام به شمار می آید و اعضای آن نمایندگان ملت نیستند.

حجت الاسلام علی سلمان از کیفیت اداره کشور به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: دولت باید در روش اداره کشور و پیگیری مشکلات مردم تجدید نظر کند و باید بداند که مخالفت ما با نظام کنونی به معنای تغییر نظام نیست بلکه ما در پی تقدیم خدمات بهتر به شهروندان هستیم.

دبیرکل انجمن الوفاق وجود نزاع میان شیعیان و سنی های بحرین را رد کرد و گفت: هیچ نزاعی میان شیعیان و سنی های بحرین وجود ندارد و نزاع کنونی یک نزاع سیاسی است و آرای انجمن الوفاق به عنوان فراکسیونی شیعه نیز با آرای شیعیان و سنی ها صورت گرفت، زیرا صف بندیهای طایفه ای و مذهبی در ادبیات الوفاق وجود ندارد.

گفتنی است در انجمن الوفاق به عنوان بزرگترین فراکسیون شیعه توانست در انتخاباتی که روز شنبه برگزار شد 18 کرسی را از 40 کرسی پارلمان بدست آورد./980/ج
ارسال نظرات