۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۹۰۷۹۶
نماینده آیت الله سیستانی در کربلا خواستار شد؛

انتخاب مسوولان پاک، کارآمد و مخلص برای دولت جدید عراق

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا بر لزوم انتخاب مسوولان و وزرای پاک، کارآمد و مخلص برای پست های مختلف دولت جدید عراق تاکید کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني در كربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی طی خطبه های نماز جمعه شهر مقدس کربلا که ظهر امروز، در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد نسبت به تشکیل دولت در روزهای آینده ابراز امیدواری کرد و گفت: با انتخاب روسای قوای سه گانه امید می رود تا سرنوشت وزرا و پستهای مهم کشور به زودی مشخص شود، ولی در انتخاب این افراد باید به شدت دقت نمود و افرادی را که کارآمد بوده و توانایی خدمت به مردم را دارند انتخاب شوند.

وی افزود: گروه های سیاسی موظفند تا افرادی را به نخست وزیر معرفی کنند که توان خدمت در وزارتخانه مربوطه را داشته باشند و اگر چنین فردی را در مجموعه خود نیافتند از حق خود بگذرند تا بدین ترتیب شاهد تشکیل دولت قوی و کاردان باشیم.

حجت الاسلام صافی از اخلاص به عنوان دومین شاخص مسوولان نام برد و تصریح کرد: مسوولان باید در کار خود اخلاص داشته باشند و یک وزیر یا مسوول باید همه وقت خود را نسبت به اجرای برنامه ها و پیشرفت کشور اختصاص دهد و هر چه اخلاص بیشتر باشد عملیات اجرایی بیشتر خواهد بود.

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم پاک بودن مسوولان تاکید کرد و اظهار داشت: فردی که مسوولیت یک وزارتخانه یا هر پست دیگری را در اختیار می گیرد باید قبل و بعد از گرفتن مسوولیت، حسن سابقه داشته باشد و به هیچ وجه به تمایلات دنیوی تن ندهد و با توجه به حقوق و مزایای بالای مسوولان در عراق این امر باید محقق شود.

وی ادامه داد: کاربلدی و حسن مدیریت از ویژگی های دیگر یک مسوول است و اگر مسوولان این خصوصیات را به همراه داشته باشند دیگر مشکلات سابق پیش نخواهد آمد و کشور به سمت پیشرفت و آبادنی گام برمی دارد./980/گ
ارسال نظرات