۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۹۰۸۰۰

هشدار خطیب جمعه نجف نسبت به حضور مجدد بعثی ها در قدرت

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف نسبت به لغو قانون دادخواهی و عدالت هشدار داد و تاکید کرد که ملت وزرایی را که دارای سوء سابقه هستند نمی پذیرند.
قبانچي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه این شهر که ظهر امروز در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد خواستار انتخاب افراد کارآمد برای دولت جدید شد و گفت: گروه های سیاسی باید افرادی را برای پستهای مختلف انتخاب کنند که کارآمد، مخلص و پاک باشند و نخست وزیر نیز بهترین گزینه ها را انتخاب نماید.

وی افزود: انتخاب وزرا با توجه به اینکه حجم مشارکت گروه ها را در دولت جدید مشخص می سازد و قدرت دولت را در داخل و خارج از کشور نشان می دهد از اهمیت فراوانی برخوردار است و نیاز به دقت فراوانی دارد.

حجت الاسلام قبانچی نسبت به لغو قانون ریشه کن شدن بعث هشدار داد و تصریح کرد: برخی از گروه ها لغو این قانون و مشارکت برخی از افراد وابسته به حزب بعث که طی این قانون از حضور در صحنه سیاسی منع شده اند را خواستار شده اند ولی هیچ فردی حق ندارد کسانی که حسن سابقه ندارند را به عنوان وزیر انتخاب نماید و ملت حضور این افراد ناپاک که خون شهروندان عراقی از دامانشان می چکد را نخواهد پذیرفت.

خطیب جمعه نجف اشرف خواستار اجرای کامل قانون دادخواهی و عدالت شد و اظهار داشت: قانون دادخواهی و عدالت از ریشه و اساس صحیح است و همگان باید به این قانون احترام بگذارند و به بهانه های صلح و مشارکت و دولت وحدت ملی خواستار لغو آن نباشند.

وی بر لزوم اهتمام مسوولان به جاده یا حسین(ع) تاکید کرد و گفت: جاده یا حسین(ع) یکی از مهمترین پروژه هایی است که خدمات بسیار فراوانی را به زائران اباعبدالله(ع) ارائه خواهد کرد و مسوولان باید نسبت به تسریع در پایان دادن به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است قانون دادخواهی و عدالت به بررسی پرونده های افراد وابسته به حزب بعث می پردازد و بر اساس این قانون افرادی که دارای رابطه با این حزب بوده و در جنایتهای نظام دیکتاتوری علیه ملت عراق مشارکت داشته اند از هرگونه فعالیت سیاسی و اداری منع می شوند./980/
ارسال نظرات