۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۹۲۲۶۲
خطیب جمعه ناصریه عراق تاکید کرد؛

ضرورت توجه به حقوق شهروندان در عزاداری های محرم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ناصریه از هیئتهای حسینی خواست از اقداماتی که موجب ناراحتی شهروندان می شود پرهیز نمایند.
ناصري
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری خطیب جمعه ناصریه طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد شیخ عباس کبیر برگزار شد از گسترش خرافات در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: گسترش پدیده هایی نظیر سحر و جادو که تحت عنوان طب روحانی صورت می گیرد امری نگران کننده است و مردم باید بدانند که این نامگذاریها دروغی بیش نیست.

وی افزود: ما دو نوع طب داریم، طب جسم و جان که همان پزشکی است و طب روح و روان که درمان آن با قرآن کریم که دارویی بزرگ است صورت می گیرد و همه اقداماتی که تحت عنوان طب روحانی و امثال آن در جامعه در حال گسترش است با هدف فریب و اغفال مردم انجام می شود و مسوولان باید نسبت به برخورد جدی با عاملان آن اقدام نمایند.

حجت الاسلام ناصری ماه محرم را برکت اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: ماه محرم دارای برکات بسیار زیادی است و امیدوارم که مردم بتوانند از این برکات به نحو احسن بهره مند شوند و این فرصت بزرگ برای اعتلای معنویت را از دست ندهند.

خطیب جمعه ناصریه تصریح کرد: مسوولان هیئتهای حسینی و افرادی که مسوول برگزاری مراسمهای عزاداری هستند باید توجه داشته باشند که با اقدامات خود موجب اذیت شدن دیگران را فراهم نسازند و از روشن گذاشتن بیهوده برق و همچنین استفاده ازبلندگوها تا ساعتهای پایانی شب که هنگام استراحت مردم است خودداری کنند.

وی خطبا و مبلغان را به بهره برداری از این ماه دعوت کرد و گفت: خطبا و مبلغان باید از ماه محرم الحرام استفاده های بهینه ای بکنند و با طرح اندیشه های علمی و فرهنگی به پیشرفت فکری مردم کمک کنند و اندیشه های اهل بیت(ع) را در جامعه گسترش دهند./980/



ارسال نظرات