۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۲:۲۷
کد خبر: ۹۲۶۱۳

علمای شیعه بحرین بر محور بودن قرآن در عزاداری‌ها تأکید کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه بحرین با اشاره به این‌که اهل بیت(ع) هیچ گاه از قرآن کریم جدا نمی‌شوند، بر ضرورت محور‌بودن قرآن در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان تأکید کردند.
شماري از علماي شيعه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام بیانیه ای‌ با عنوان «حسین با قرآن است و قرآن با حسین» صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ماه محرم الحرام ماه تجدید بیعت با رسول الله(ص) و خاندان پاکش است و ضمن عرض تسلیت، از مؤمنان عزیز می خواهیم برای وحدت کلمه و صف در جهت احیای شعایر حسینی که شایسته فدکاری‌های سیدالشهدا(ع)، خاندان و صحابه گرامی‌اش است تلاش نمایند و در این راستا همدل و یکپارچه باشند.

این مجلس بر ضرورت محور بودن قرآن کریم در مراسم عزاداری تاکید کرد و افزود: اهل بیت(ع) هیچ‌گاه از قرآن جدا نمی شوند و همواره قرآن ناطق بوده اند لذا برای اینکه روح و اندیشه و سلوکمان حسینی و قرآنی باشد باید قرآن کریم را در همه مراحل زندگی سرلوحه قرار داده و از علما و خطبای حسینی می خواهیم تا شعار سال جدید هجری مجلس اسلامی علمای شیعه که همراه با قرآن است را ضمن برنامه های سخنرانی و احیای مراسم عزای محرم مدنظر داشته باشند.

علمای شیعه بحرین خواستار اصلاح نفس و جان در این ماه شدند و تاکید کردند: موسم عاشورا نفسی الهی است تا بتوان در آن به اصلاح فرد و جامعه پرداخت و امیدواریم که عزاداران در این ماه از اقداماتی که با حرمت این ماه و اهداف نهضت حسینی به دور است و موجب خدشه وار شدن به قداست این حماسه بزرگ است به شدت پرهیز کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: خطبای حسینی باید سطح سخنرانی‌های خود را بر اساس ارزش، اخلاق و اهداف نهضت حسینی بالا ببرند و قشرهای مختلف جامعه خصوصا جوانان و کودکان اهتمام ویژه ای داشته باشند و از تکنولوژی‌های مختلف جهت گسترش فرهنگ عاشورا استفاده نمایند./980



ارسال نظرات