۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۹۲۸۸۹
خطیب جمعه کوفه:

حادثه عاشورا بزرگترین فاجعه تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه حادثه عاشورا را بزرگترین فاجعه تاریخ توصیف کرد و شیعیان را به ادامه دادن راه شهدای کربلا دعوت نمود.
خطيب جمعه کوفه سيد ضيا شوکي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ضیاء شوکی خطیب جمعه کوفه طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد کوفه برگزار شد حادثه عاشورا را بزرگترین فاجعه تاریخ توصیف کرد و گفت: بیش از هزار و سیصد سال از حادثه عاشورا می گذرد ولی ذکر آن همچنان دلها را آتش می زند و هیچ کس نمی تواند این حادثه عظیم را که بزرگترین فاجعه تاریخ است را به فراموشی بسپارد، فاجعه ای که در ماه حرام، خون خاندان عصمت و طهارت را جاری ساختند.

وی افزود: کسانی که ادعای تشیع می کنند باید راه اهل بیت(ع) را ادامه داده و به آنان اقتدا کنند و شعائر حسینی را با اندیشه های حسینی بیامیزند.

حجت الاسلام شوکی تصریح کرد: برپایی شعائر حسینی از امور بسیار مهم است لیکن نباید تنها به عزاداری پرداخت و باید به انجام واجبات در زمان مقرر اهتمام ویژه داشت.

خطیب جمعه کوفه بانوان را به التزام به حجاب اسلامی دعوت کرد و اظهار داشت: بانوان مسلمان باید به حضرت زینب(س) اقتدا کرده و حجاب اسلامی خود را در مجالس عزاداری و سایر اماکن حفظ نمایند.

وی از گروه های سیاسی خواست تا مراسم عزاداری را مکانی برای کسب اهداف سیاسی مبدل نکنند و از عواطف عزاداران حسینی برای رسیدن به مکاسب سیاسی سوء استفاده ننمایند.

سید ضیاء شوکی از تعطیلی اماکن فروش مشروبات الکلی تقدیر کرد و گفت: تعطیلی اماکن فروش مشروبات الکلی و باشگاه های شبانه امر بسیار پسندیده ای است و از مومنان عزیز می خواهم تا در تایید این اقدام و اعتراض به افرادی که با این قانون مخالفت کرده اند راهپیمایی برگزار کنند.

گفتنی است نمازگزاران شهرهای مختلف عراق روز گذشته پس از نماز جمعه در تایید قانون استانداری بغداد مبنی بر تعطیلی اماکن فروش مشروبات الکلی و باشگاه های شبانه راهپیمایی برگزار کردند./980/ج
ارسال نظرات