۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۹۴۹۰۰
روز گذشته؛

سید عمار حکیم با سرپرست وزارت خارجه ایران دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ سرپزست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با رییس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت و گو کرد.
ديدار عمار حکيم با علي اکبر صالحي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت مجلس اعلای اسلامی عراق، علی اکبر صالحی سرپرست وزارت امور خارجه که در راس هیاتی به عراق سفر کرده است، روز گذشته با حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دفتر مجلس اعلای اسلامی در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار روابط میان عراق و جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار داده و بر گسترش این روابط بر اساس مصالح دو ملت تاکید کردند.

سید عمار حکیم پس از این دیدار و در کنفرانس خبری گفت: از دیدار با وزیر امور خارجه ایران به شدت خرسند هستم و در این دیدار روابط دوگانه بین دو کشور همسایه عراق و ایران و را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: با توجه به روابط سیاسی و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، فرهنگ، گردشگری دینی و سفرها و زیارتهای متقابل دو ملت، افقهای این روابط بسیار گسترده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی از حمایت ایران از عراق تشکر کرد و اظهار داشت: این روابط در زمینه های مختلف رو به گسترش است و از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از نظام نوین در عراق تشکر و قدردانی می کنم.

حجت الاسلام حکیم از صالحی به دلیل ابلاغ پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و دکتر احمدی نژاد تشکر کرد.

صالحی نیز از این دیدار ابراز خرسندی کرد و گفت: عراق جایگاه والا و مهمی نزد ملت ایران دارد و برای گسترش روابط میان دو کشور و دو ملت تلاش بیشتری خواهیم کرد.

وی آینده عراق را روشن خواند و تشکیل دولت جدید را به ملت این کشور تبریک گفت./ 980/گ
ارسال نظرات