۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۹۵۰۹۵
خطیب جمعه کوفه:

اشغالگران جایی در عراق ندارند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه، عراق را متعلق به شهروندان عراقی خواند و تصریح کرد: اشغالگران جایی در این سرزمین ندارند.
اسعد ناصري
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ اسعد ناصری خطیب جمعه کوفه طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد کوفه برگزار شد با اشاره به پیاده روی میلیونی ملت عراق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: عاشقان و عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر عراق با پای پیاده به سمت کربلای معلا روانه می شوند تا در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند و بیعت مجددی با خاندان عصمت و طهارت داشته باشند.

وی اهداف فراوانی را برای پیاده روی شیعیان به سمت کربلا عنوان کرد و افزود: شیعیان برای اینکه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را خوشنود سازند و مراتب همدردی خود را با اسرای کربلا که با پای پیاده و با مشقت روانه شام شدند و در این راه با انواع و اقسام رنجها و شکنجه ها مواجه بودند با پای پیاده عازم کربلا می شوند تا به ندای «هل من ناصر» امام حسین(ع) لبیک گویند.

حجت الاسلام ناصری شعایر حسینی را عامل جاودانگی دین خواند و تصریح کرد: شعایر حسینی نقش بزرگی در حفظ و جاودانگی دین دارد، لذا عزاداران باید در برابر همه نقشه هایی که دشمنان علیه دین و جامعه اسلامی ترتیب می دهند هوشیار باشند و اجازه مخدوش ساختن این شعایر که مقدمه ای برای خدشه وار شدن به دین است را به دشمنان ندهند.

خطیب جمعه کوفه نسبت به تلاش دشمنان برای مخدوش ساختن چهره علما هشدار داد و اظهار داشت: دشمنان به شدت در تلاش هستند تا چهره علما را میان مردم مخدوش سازند ولی به فضل اللهی همه این نقشه ها نقش بر آب شده و جایگاه علما بیش از گذشته مستحکم تر مانده است.

وی به بازگشت سید مقتدی صدر به عراق اشاره کرد و گفت: بازگشت سید مقتدی صدر که برای ادامه تحصیلات حوزوی به خارج از کشور سفر کرده بود خشم اشغالگران را برانگیخته و پیامی آشکار به آنان است که این وطن به شهروندانش تعلق دارد و اشغالگران جایی در این سرزمین ندارند./980/گ
ارسال نظرات