۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۹۶۰۷۴
در آستانه اربعین حسینی؛

گلبرگ‌های حسینی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ انتشارات نقش اندیشه کتاب گلبرگ های حسینی را با مضمون بررسی زندگی، خصوصیات و ویژگی های شخصیتی حضرت سیدالشهدا امام علی بن الحسین(ع) به قلم محمد مطهر منتشر کرد.
كتاب، كتابخواني
به گزارش خبرگزاری رسا، انتشارات نقش اندیشه کتاب گلبرگ های حسینی را با مضمون بررسی زندگی، خصوصیات و ویژگی های شخصیتی حضرت سیدالشهدا امام علی بن الحسین(ع) به قلم محمد مطهر منتشر کرد.

از 128 عنوان این کتاب می توان به خلقت اولیه، نورانیت امام حسین(ع) در رحم مادر، نامگذاری حسین(ع) توسط خدا، تغذیه آن حضرت، شباهت های حضرت یحیی(ع) و حضرت امام حسین(ع)، امام و علاقه به عطریات، علت واجب شدن 7 مرتبه طواف اشاره کرد.

در بخش ولادت امام حسین(ع) کتاب گلبرگ های حسینی آورده شده است: ابن بابویه، به سند معتبر روایت کرده است، که صفیه دختر عبدالمطلب گفت که من قابله حضرت حسین(ع) بودم، چون آن حضرت از شکم مادر به زیر آمد رسول خدا(ص) فرمو:« عمه، فرزند مرا بیاور، گفتم: یا رسول الله ! هنوز او را پاکیزه و مطهر نکرده ام، حضرت فرمود: تو او را پاکیزه می کنی؟! خداوند متعال او را پاکیزه و مطهر گردانیده است.»

در بخش دیگری از این کتاب با موضوع شباهت های مشترک حضرت یحیی(ع) و حضرت امام حسین(ع) می خوانیم: مدت حمل هر دو 6 ماه بود و برای این 2 معصوم پیش از نامگذاری آنان هم نام و هم اسمی وجود نداشت آسمان بر هر دو گریست و قاتل هر دو مولود فساد بودند سر هر دو بزرگوار در تشت طلا نهاده و به تبهکاران هدیه شد و بالاخره تکلم سرمبارک این دو مظلوم است.

کتاب گلبرگ های حسینی که زندگینامه حضرت اباعبدالله الحسین از تولد تا مرگ را شامل می شود مزین به آیات و روایات و اشعاری در مدح این بزرگوار است و نویسنده کوشیده است زندگی این حضرت را از زوایای مختلف بازگو کند.

براساس این گزارش، از محمد مطهر نویسنده کتاب گلبرگ های حسینی تاکنون کتاب های بی شماری به چاپ و منتشر شده است که از آن جمله می توان به کتاب‌هایی چون گل سرخ با چهل حدیث منظوم از حضرت اباعبدالله الحسین با ترجمه انگلیسی، کتاب گل نام حاوی 40 حدیث درباره اباعبدالله الحسین و 40 شعر با ردیف در خصوص امام سوم شیعیان حضرت امام حسین(ع)، گل‌برگ‌های رضوی حاوی 181 نکته در ارتباط با ثامن الحجج حضرت علی‌ابن موسی الرضا، گل‌برگهای حسینی با 128 نکته در سیره ، روش و منش سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، کتابی با عنوان گل‌برگ حاوی 40 حدیث و شعر قرآنی، کتاب گل محمدی با چهل حدیث اخلاقی و 40 شعر با ردیف از خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی (ص)،گل قصد حاوی چهل حدیث در ارتباط با سفر معنوی حج و نیز گل رزم با اشعاری نغز و دلنشین درباره بسیج و رزمندگان اشاره کرد.

براساس ستاد اطلاع رسانی انتشارات نقش اندیشه، هم چنین کتاب گل علقمه پیش از این با موضوع حضرت ابوالفضل العباس (ع) در آستانه میلادشان  منتشر شد.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب با شماره 66950590  و پیش شماره 021 تماس بگیرند./917/د102/ص
ارسال نظرات