۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۹۶۱۹۲
خطیب جمعه کوفه:

اربعین حسینی طوفانی علیه حکومت های ظالم است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه پیاده روی میلیونی عزاداران حسینی به سمت کربلا برای برگزاری اربعین حسینی را طوفانی علیه حکومت های ظالم توصیف کرد.
مسجد کوفه
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالهادی المحمداوی خطیب جمعه کوفه طی خطبه های این هفته که در مسجد کوفه برگزار شد تجاوز نیروهای آمریکا به برخی از خانواده های شهرک صدر را محکوم کرد و گفت: اشغال برخی از مناطق شهرک صدر توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی با توهین به زنان، کودکان و کهنسالان همراه بود و اشغالگران گستاخی را به حدی رساندند که جواهرات زنان و اموال خانواده ها را سرقت کردند.

وی افزود: اشغالگران حتی به نیروهای پلیس عراق که در صدد حمایت از خانواده ها بودند بی احترامی کرده و تعدادی از آنان را بازداشت کردند و از دولت عراق می خواهم تا مواضع خود را در قبال این گستاخی اعلام کنند تا مشخص شود که این اقدام با آگاهی دولت بوده است یا خیر.

حجت الاسلام محمداوی پیاده روی میلیونی شیعیان به سمت کربلا را نشان دهنده اوج ارتباط آنان با امام حسین(ع) توصیف کرد و اظهار داشت: پیاده روی میلیون ها تن از عاشقان و عزاداران حسینی، عمق رابطه شیعیان با اباعبدالله الحسین(ع) را نشان می دهد و این رابطه نتیجه فداکاری های عظیم و سیاست های ظالمانه ای است که نظامهای زورگو علیه زائران سید و سالار شهیدان در طول تاریخ روا داشتند.

خطیب جمعه کوفه مراسم میلیونی اربعین حسینی را طوفانی علیه حکومتهای ظالم خواند و تصریح کرد: پیاده روی میلیونی شیعیان برای ادای زیارت اربعین، طوفان بشری است که سراسر جهان را فراگرفته و همه کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده است و به حکومتها هشدار می دهد که از ظلم و تبعیض علیه ملتها به شدت پرهیز کنند و نسبت به تساوی حقوق میان شهروندان اهتمام داشته باشند.

وی خواستار خروج سریع اشغالگران از خاک عراق شد و بیان داشت: عزادارن حسینی که با پای پیاده به سمت کربلا روانه شده اند خواستار خالی شدن کشورهای اسلامی خصوصا عراق از وجود کافران اشغالگر هستند و امیدوارم این امر به سرعت محقق شود./980/گ
ارسال نظرات