۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۹۶۱۹۴

سازمان ملل انفجار تروریستی کربلا را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده سازمان ملل در عراق و وزارت خارجه ترکیه طی پیام های جداگانه حادثه تروریستی علیه زائران اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا را محکوم کردند.
انفجار تروريستي
به گزارش خبرگزاری رسا، اد میلکرت نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق انفجار تروریستی علیه زائران اباعبدالله الحسین(ع) که روز گذشته در نزدیکی شهر کربلا رخ داد و منجر به شهید و مجروح شدن بیش از 230 تن از عزادارانی که با پای پیاده از شهرهای مختلف عراق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی به این شهر در حرکت بودند را به شدت محکوم کرد.

وی از ادامه این حملات تروریستی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: این جنایت تروریستی که علیه مومنان از ادیان مختلف عراق که به قصد برگزاری مراسم دینی و ادای حقوق دینی خود صورت گرفت ما را غمگین و نگران ساخت.

میلکرت ادامه داد: تنوع مذهبی و نژادی در عراق قابل احترام است و عامل مهمی برای پیشبرد نظام دموکراسی به شمار می آید.

وزارت خارجه ترکیه نیز طی پیامی این جنایت تروریستی را به شدت محکوم کرده و بر آمادگی این کشور برای پذیرش و مداوای مجروحان این حادثه تاکید کرد.

گفتنی است در پی انفجار سه خودروی بمب گذاری شده در مناطق مختلف جنوب شرق و شمال کربلا دست کم 256 تن از عزاداران حسینی که جمع کثیری از آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند شهید و زخمی شدند./980/گ
ارسال نظرات