۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۹۹۰۲۶

مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین خواستار اتحاد و همبستگی ملت شد

خبرگزاری رسا ـ مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین بر اتحاد و همبستگی ملت برای ادامه نهضت و برآورده شدن خواسته ها تاکید کرد.
مجلس اسلامي علماي شيعه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین، در بیانیه ای، خروش مردم و خون شهدا را عامل ساخته شدن آینده ای زیبا برای کشور توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: همه شهروندان اعم از شیعه و سنی که در میدان اللولوه ( میدان شهدا) جمع شده اند، علما و شخصیت هایی که از این قیام عادلانه حمایت می کنند، گروه های سیاسی حاضر در صحنه و همه مردمی که به دقت پیگیر تحولات کشور هستند خواستار زندگی کریمانه بوده و در صدد ساختن آینده ای روشن برای کشوری که شهروندان در پرتو آن با عزت و آزادی زندگی کنند و حقوق آنان به رسمیت شناخته شود هستند.

این مجلس افزود: خون های پاک، زخم ها و دردها، ناله ها و اندوه ها و مواضع صادقانه مردم عواملی است که شرایط را به ساخت آینده ای زیبا برای بحرین سوق می دهد و خطاب به برادران دینی و ملی خود عرض می کنیم که علمای این مجلس، خود را با کشور و خواسته های همه ملت شریک می دانند و با توجه همبستگی با مردم را حقی دینی و ملی قلمداد می کنند از همه علمای دین و شخصیت های سیاسی می خواهند تا با فریادهای مردم همصدا شوند و خشونت علیه معترضینی که به صورت مسالمت آمیز تحصن کرده اند را محکوم سازند و بر وحدت ملی میان همه شهروندان تاکید کنند.

علمای شیعه بحرین تصریح کردند: به ملتی شجاع و فداکار بحرین، به شهدا و مجروحان و به کسانی که در زندان های این کشور مقاومت کرده و در برابر شکنجه های وحشیانه سر تعظیم فرود نیاورند احترام می گذاریم و آینده ای جدید را که افق آن از میدان شهدا( اللولوه) طلوع می کند را مشاهده می کنیم و همبستگی کامل خود را با جنبش ملی مسالمت آمیز شهروندان اعلام می کنیم.

مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین خواستار همبستگی و اتحاد ملت شد و اظهار داشت: هر مقدار که همسبتگی و انسجام میان شهروندان بیشتر شود امیدها برای تحقق خواسته ها افزایش می یابد و اگر همه خود را یک روح و یک بدن بدانیم می توانیم بر اختلاف و شکاف و تفرقه پیروز شویم.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است از حضور گسترده مردم در راهیپمایی وفای با شهیدان تقدیر می کنیم و از همه عزیزان می خواهیم تا در راهپیمایی که ساعت سه بعدازظهر روز جمعه برگزار خواهد شد مشارکت فعالی داشته باشند تا به ندای علما لبیک گفته و خون شهیدان را گرامی داشته و بر ادامه پافشاری بر خواسته ها تاکید ورزند.

گفتنی است علمای شیعه بحرین، روز جمعه را عزای عمومی اعلام کرده و خواستار مشارکت مردم در راهپیمایی گسترده به سمت میدان اللولوه شدند./980/گ
ارسال نظرات