۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۹۹۳۴۳
انجمن الوفاق بحرین:

کناره گیری از قدرت شرط اصلی برای مذاکره است

خبرگزاری رسا ـ انجمن الوفاق بحرین گفت و گو بدون قید و شرط با دولت را تکذیب و کناره گیری دولت کنونی را شرط اصلی مذاکره عنوان کرد.
انجمن الوفاق اسلامي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن شیعه الوفاق ملی و اسلامی بحرین که بزگترین فراکسیون در پارلمان بحرین است، ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای، خبر شبکه ماهواره ای العربیه مبنی بر پذیرش گفت و گو و مذاکره با دولت بدون هیچ قید و شرطی را تکذیب کرد و هدف از انتشار این شایعات را گسترش آشوب در بحرین خواند و از العربیه خواست تا خبرهای خود را به صورت صحیح منتشر کند.

الوفاق تاکید کرد که مواضع آن روشن و همگام با خواسته های مردم است و همواره با این انقلاب همراه خواهد بود.

شبکه العربیه شب گذشته از پذیرش گفت و گو انجمن الوفاق با دولت بدون هیچ قید و شرطی خبر داده بود.

علی الاسود نماینده فراکسیون الوفاق در پارلمان بحرین در گفت و گو با العالم ضمن نفی هرگونه مذاکره با دولت گفت: الوفاق یکی گروه های معارض بحرین است و به خود اجازه نمی دهد تا بدون اجازه سایر گروه ها به مذاکره با دولت اقدام کند.

وی افزود: همه گروه ها معارض بر لزوم برکناری حکومت کنونی که عامل کشتار مردم است برای آغاز گفت و گو اتفاق نظر دارند.

خبر دیگر اینکه، نمایندگان فراکسیون الوفاق که در اعتراض به سرکوب معترضان و بی اعتنایی به خواسته های مردم، استعفای رسمی خود را از پارلمان بحرین اعلام کردند همه دفاتر خود را بستند و هم اکنون در جمع معترضان حضور یافته اند.

کارشناسان بر این باورند که کناره گیری فراکسیون الوفاق، بزرگترین چالشی است که پارلمان بحرین از زمان تاسیس تاکنون با آن روبرو شده است.

خلیفه الظهرانی رئیس پارلمان بحرین طی پیامی رسمی از نمایندگان الوفاق خواست تا در جلسه امروز حضور یابند لیکن این فراکسیون بر کناره گیری حتمی و بدون بازگشت الوفاق از پارلمان تاکید کرد./980/گ
ارسال نظرات