۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۹۹۵۴۰

ویژه نامه خطی زِ دلتنگی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه خطی زِ دلتنگی به مناسبت اولین سالگرد ارتحال روحانی بسیجی حجت الاسلام محمد حسین زاده مالکی در اهواز منتشر شد.
نشريه خطي ز دلتنگي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گرد آورندگان ویژه نامه خطی زِ دلتنگی تلاش کردند با جمع آوری مطالب مرتبط با مرحوم حجت الاسلام محمد حسین زاده مالکی، از روحانیان حوزه علمیه اهواز، جوانان و نوجوانان را با ویژگی های شخصیتی این طلبه بسیجی آشنا کنند.

در نخستین صفحه این کتاب پیامی از امام خمینی(ره) درباره همراهی علم با تهذیب نفس آمده است. همچنین پیامی از رهبر معظم انقلاب در این کتاب آمده که در بخشی از آن می خوانیم: «طلبه جهادگر، طلبه تلاش گر، طلبه بسیجی، طلبه ای که آماده است تا در میدان های خطر حضور پیدا کند، این طلبه است که اگر با ابزار علم مجهز شد، آنوقت دنیایی در مقابل او دیگر تاب نمی آورد.»

در بخش «محمد از نگاه آیت الله موسوی جزایری» آمده است: خیلی به ایشان علاقه مند بودم، به ویژه به خاطر آن صبر و سکوتش، یک متانت خاص و آرامش مخصوصی، کم حرف بود اما هر وقت که حرف می زد خیلی سنجیده بود. این آرامش و متانت و تدین و تقوا برای من خیلی ارزشمند بود.»

همچنین در فصل اول این ویژه نامه به بیان خاطراتی از این طلبه ممتاز اشاره شده است.
در صفحه ده این ویژه نامه به خصوصیات اخلاقی این مرحوم اشاره می شود که راوی بیان می‌کند: «یکی از خصوصیات بارزی که داشت این بود که کسی را از خودش نمی رنجاند. برخی اوقات اگر در مجلسی نشسته بودیم و کسی حرفی می زد که شبهه غیبت در آن بود، بدون این که به متکلم تذکر مستقیم بدهد بحث را تغییر می داد تا آن شخص ناراحت نشود و هیچ گاه نیز شوخی با کسی نمی کرد که او را ناراحت کند.»

گفتنی است ویژه نامه خطی زِ دلتنگی در سال 1389 در شش فصل با شمارگان 1000 نسخه، از سوی مسجد ولایت، ستاد شجره طیبه صالحین سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، چاپ و منتشر شده است./945/ن602/ع

ارسال نظرات