مقالهای با عنوان «فقه اجتماع؛ موضوع، قلمرو، ویژگیها و روش آن» به قلم شمسالله مریجی استاد گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم در تازهترین شماره نشریه جامعهشناسی دینی منتشر شد.
کتاب «پاکستان» به کوشش احسان قائدی وانانی و با مشارکت ده نویسنده از حوزه هنری سیستان و بلوچستان در قالب هجده روایت میدانی، تجربههای مردمی استان از همراهی و میزبانی زائران پاکستانی اربعین را بازتاب میدهد و آیینهای از عشق و همبستگی مرزنشینان با زائران حسینی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عکسها نه تنها لحظات حساس و مقاومت ملت را ثبت میکنند، بلکه سلاحی مؤثر در جنگ روایتها هستند و میتوانند پایههای هویت ملی و مسیر تمدن نوین اسلامی را به تصویر بکشند.
ایرانِ شیعی و روسیه ارتدوکس هر دو در سنتهای خود مجموعهای از آموزهها، پیشینههای اجتماعی در عرصه حکمرانی دارند که نشان میدهد کمکهای انسانی به سایر ملتها، مبتنی بر نگاه دینی و سازوکار دیپلماسی ادیان، دستاوردهای واقعی بیشتری در تعالی جامعه بشری و تقویت دیپلماسی کشورها داشته است.
در جهانی که اغلب اقدامات بشردوستانه با محاسبات سیاسی و اقتصادی سنجیده میشود، ایران و روسیه روایت دیگری از کمک به انسانها عرضه کردهاند؛ این اقدامات بشردوستانه تجلی ایمان و مسئولیت دینی است. در این نگاه، خدمت به انسان وظیفهای قدسی است و نه ابزاری برای قدرتنمایی یا سودجویی.
سالهاست که چهره های فرق مختلف به دنبال سفید شویی چهره رژیم غاصب صهیونیستی هستند. مصطفی آزمایش چهره ای معروف در طریقت سلطانعلیشاهی به همراه تشکیلات خود از این قاعده مستثنی نبوده و درواقع باپیشبردن اهداف رژیم صهیونیستی به دنبال عادی سازی اعمال این رژیم و مظلوم جلوه دادن آن هستند.
قلبهای دغدغهمند ملت بار دیگر در پویشهای خبرگزاری رسا به هم پیوستند، پراکندگی جغرافیایی شگفتانگیز برندگان از “شال قزوین” تا “قیر فارس” و از “رشت گیلان” تا “گناباد خراسان”، ندایی رساست که نشان میدهد “رسا” خانهای مشترک برای همه دلدادگان به ارزشهای انقلاب اسلامی است.
معمولاً جشنهایی که توسط سینماگران برگزار میشود بهمنظور پاسداشت هنر هفتم و شادی سینماگران است، اما چیزی که دیده میشود تکرار بغضها، ناامیدیها و انتقادهای همیشگی است؛ سلبریتیهایی که بهجای امیدآفرینی، مدام از حال بد جامعه و هنر میگویند.
«دستچین»، تازهترین تلاش تلویزیون برای ارائه یک کمدی بومیگرا، سعی دارد تا هویت فرهنگی نقاط دیگر ایران را با چاشنی طنز به تصویر بکشد؛ هرچند که کارگردانی و فیلمنامه آن از انسجام قابل توجهی برخوردار نیست.
در میان آثار متعدد پس از شهادت سید مقاومت، «روحالامین» جایگاه ویژهای دارد؛ زیرا سخنان خود او، بدون تحریف و با پژوهشی مستند، مبنای روایت قرار گرفته است.