۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۲۴۱۷۷
امام جمعه قصرشیرین:

معلمان روحیه حق مداری و ظلم ستیزی را در دانش آموزان تقویت کنند

امام جمعه قصرشیرین با اشاره به نقش مهم معلمان بر شکل گیری شخصیت نسل جوان و نوجوان، گفت: معلمان روحیه حق مداری و ظلم ستیزی را در دانش‌آموزان تقویت کنند.
حجت الاسلام علی ملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی ملکی امام جمعه شهرستان قصرشیرین ظهر امروز در دیدار با معلمان و فرهنگیان این شهرستان ابراز داشت: شهید مطهری شخصیتی نابغه و منحصر به فرد بود که اثرگذاری غیر قابل انکاری بر تفکر و اندیشه های مردم داشت.


امام جمعه شهرستان قصرشیرین تأکید کرد: شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری الگویی بسیار مناسب برای معلمان و اساتید کشور بوده و می تواند پاسخگوی نیازهای دینی و فرهنگی نسل جدید باشد زیرا اندیشه های عمیق این استاد شهید منحصر به زمان خویش نبوده و قابل تعمیم به زمان حاضر نیز است.


حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: معلمان مربیان اخلاقی، دینی، فرهنگی و علمی نسل جدید هستند و نقش ارزنده و مهمی در تبیین اندیشه های عمیق و متعالی به آینده سازان کشور خواهند داشت.


وی با اشاره به لزوم تبیین اندیشه های دینی در مدارس خاطرنشان کرد: معلمان باید در کنار توجه به رشد علمی و تحصیلی دانش آموزان، به رشد و تعالی دینی آن ها نیز توجه کنند زیرا اثرگذاری سخنان برخی از معلمان از اثرگذاری خانواده ها نیز بیشتر است.


امام جمعه شهرستان قصرشیرین بیان داشت: رسالت معلمان و اساتید در عصر حاضر و با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان علیه دین و فرهنگ اسلامی ایرانی، بسیار عمیق تر و سنگین تر شده است و این قشر اثرگذار می توانند اثرات این هجمه ها را به حداقل برسانند.


حجت الاسلام ملکی اظهار داشت: روحیه ظلم ستیزی و حق مداری باید در قلب و روح دانش آموزان و دانشجویان نهادینه شود و راه اساتیدی همچون شهید مطهری پر رهرو باقی بماند و اندیشه های ناب این اساتید به فراموشی سپرده نشود.


امام جمعه شهرستان قصرشیرین در پایان با اشاره به مشقات معلمان در مناطق محروم و مرزی عنوان داشت: معلمان در این مناطق با وجود کمبود امکانات در انجام رسالت خویش کوتاهی نکرده و در تربیت دانش آموزان کوشا هستند، شایسته است نسبت به محرومیت زدایی این مناطق رسیدگی بیشتری صورت گیرد./202/857/ب1

ارسال نظرات