۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۵۳۴۲۱

۱۸۵۰ نهال به جای ویلاهای یک آقازاده

۱۸۵۰ نهال به جای ویلاهای یک آقازاده
در تب و تاب روزهای پایانی سال، بسته خبر خوب ما نیز مثل همیشه پر تب و تاب است و امروز برایتان خبری‌هایی دارد از مبارزه با فسادهای مالی، مهریه خاص یک عروس خانم و همچنین مسن‌ترین دانشجوی دکترای کشور.
ای نام تو بهترین سرآغاز، بی‌نام تو نامه کی کنم باز…؛ همه ما با این شعر معروف کتب درسی کاملا آشناییم. شعری از نظامی گنجوی شاعر پرآوازه قرن ششم کشورمان در اثر معروف لیلی و مجنون که شاید ندانید محدود به همان چند بیت کتاب‌های درسی نمی‌شود و ۱۰۵ بیت دارد! امروز ۲۱ اسفندماه به عنوان روز بزرگداشت نظامی گنجوی نامگذاری شده و چه خوب است بدانیم به گفته محققان، نظامی از شاعران با اخلاق، وارسته، زاهد پیشه و باتقوا بوده که آزادگی را در سایه دین اسلام می‌دانسته، برای ترویح افکار و اندیشه‌های دینی تلاش می‌کرده و شرافت خود را با پول، معاوضه نمی‌کرده است.
 
خیراتی متفاوت برای اموات | کاشت درخت در چیتگر به نیت شادی درگذشتگان -  همشهری آنلاین

فسادمالی ممنوع

به همان اندازه که تخلف و فساد مالی در سطح کشور ما را آشفته می‌کند، به همان اندازه نیز برخورد جدی و عملی با افراد متخلف و حفاظت از بیت المال باعث خوشحالیمان می‌شود، بنابراین وقتی می‌شنویم ۶۴ باب ویلای غیرمجاز یکی از فرزندان چهره مشهور اقتصادی که با سودجویی از جایگاه خود اقدام به ساخت ویلاهای غیر مجاز کرده بود، تخریب شده و درعوض جای خود را به ۱۸۵۰ نهال داده، احساس خوشایندی پیدا می‌کنیم.خبر را شسته رفته برایتان گفتیم تا حال دلتان خوب شود و بدانید که مقابله با فسادهای مالی در اولویت قرار دارد تا کمتر حقی از مردم و حقوقشان ضایع شود، به خصوص در این خبر که به شکل ملموس، فضای مورد نظر در مازندران با کاشت نهال، به نفع عموم مردم تمام شده تا همگی از آن مستفیض شوند. به امید تداوم این راه و آرامش خاطر بیشتر مردم که این روزها تاکید بسیاری روی اصلاحات اقتصادی و مبارزه با فساد مالی دارند.
 
رد رشوه میلیونی توسط مامور پلیس در آذربایجان‌شرقی | خبرگزاری فارس

دست رد ماموران پلیس به رشوه ۳۶ هزار دلاری

شنیدن اخباری از سلامت کاری نیروهای انتظامی کشور که حافظ جان و مال مردم و ایجاد امنیت در سراسر کشور هستند، به قدری حائزاهمیت است که نباید بی‌تفاوت از کنار آن‌ها گذشت. قطعا که این سلامت کاری بخشی از وظایف تک تک ما آدم‌ها از جمله پلیس‌هایمان است اما به هرحال انعکاس همین وظیفه‌شناسی و تعهدکاری نیز بخشی از رسالت ما خبرخوبی هاست. حالا بشنوید اصل خبر را؛ موضوع از این قرار است که مأموران ایست و بازرسی شهرستان شاهرود حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک می‌شوند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف می‌کنند اما راننده خودرو متواری می‌شود که البته ماموران او را دستگیر و مبلغ ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار وجه نقد را در خودروی فرد متخلف شناسایی و ضبط می‌کنند. در همین حین راننده تبعه خارجی با مدارک شناسایی جعلی برای منصرف کردن پلیس از بازداشت خود و توقیف خودرو، کل مبلغ موجود را به عنوان رشوه به ۲ تن از کارکنان انتظامی پیشنهاد می‌دهد که مأموران وظیفه‌شناس ضمن رد پیشنهاد راننده خودرو مدارک وی را اخذ و موضوع را صورتجلسه می‌کنند.
 
ازدواج با پسر مذهبی (تفاوت مذهبی با خواستگار) - همیار عشق

۳۱۳ عمل جراحی رایگان، مهریه عروس خانم

عروس خانم وکیلم؟ به خوبی می‌دانید که پشت این وکیلم، گاها مهریه‌هایی ردیف شده‌اند که هنوز مهرشان خشک نشده، سندی می شوند برای مطالبه عروس خانم‌هایی که ازدواج را با بنگاه معاملاتی اشتباه گرفته اند. البته معامله داریم تا معامله! بعضی عروس خانم‌ها هم هستند که گرچه اهل معامله‌اند اما جنس معامله آن‌ها از زمین تا آسمان فرق می‌کند. «عروس خانم بنده وکیلم شما را به عقد دائمی آقا داماد با مهریه ۳۱۳ عمل جراحی ارگان‌های حیاتی به نفع بیماران نیازمند درآورم؟» بله این مهریه متفاوت خانم دکتری است که در محضر علی بن موسی الرضا (ع) به عقد آقای دکتر درآمد و مهریه‌اش را اختصاص داد به بیماران نیازمندی که خداوند بواسطه این عقد آسمانی، درهای رحمت را به رویشان گشوده است. ازدواجی زیرسایه امام مهربانی‌ها و مهریه‌ای خداپسندانه که بی‌شک برکات بسیاری را نصیب این زوج جوان نیز خواهد کرد.
مسن ترین دانشجوی ایرانی از رساله دکتری خود دفاع کرد + تصاویر

مسن‌ترین دانشجوی دکترا را بشناسید

زگهواره تا گور دانش بجوی…؛ این مصرع را خیلی شنیده‌اید اما حالا می‌خواهیم یکی از مصداق‌های آن را برایتان رو کنیم تا ببینید که اگر بخواهیم عمل به این توصیه پیامبر (ص) خیلی هم دور از دسترس نیست. همیشه در بسته خبر خوبمان از نگاه‌های خوب و امید به زندگی برایتان گفته و با بازتاب خبرهایی از آدم‌های مختلف سعی کرده‌ایم حال دلتان را بهتر کنیم. امروز هم خبری داریم از. اقدس تسلیمی یک بانوی پرانگیزه ۸۱ساله در رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی که راهی دانشگاه تربیت مدرس شد تا از رساله دکترای خود با موضوع تشکیل محصولات قنددار در غذای کودکان آن هم با عصاره‌های پوست سبز پسته و انار دفاع کند. موضوعی که نشان از دغدغه مندی این بانوی موفق در سلامت کودکان این سرزمین و حضور موثر ایشان در سطوح علمی دارد. جالب است بدانید که علاقه و پشتکار خانم تسلیمی فارغ از سن و سال به قدری است که همواره پا به پای دانشجویان جوان در آزمایشگاه کار می‌کرده و الگویی اثرگذار برای دانشجویان خود و حتی کارمندان دانشگاه بوده است. برای این بانوی استثنایی آرزوی طول عمر داریم و اثرگذاری هرچه بیشتر در سلامت جامعه.

خداوند آگاه است از آنچه انفاق می‌کنید!

گرچه دستگیری از نیازمندان محدود به زمان خاصی نمی‌شود و احسان و نیکوکاری در آیات و روایات مختلف، مورد سفارش قرار گرفته است اما به هرحال براساس تقویم رسمی کشورمان امروز ۲۱ اسفندماه آخرین روز از هفته احساس و نیکوکاری است و اگر می‌خواهیم در آستانه عیدنوروز، لبخند بر لب همنوعان خود بیاوریم، باید فرصت را مغتنم دانسته و دست بجنبانیم تا هم، دلی را شاد کرده باشیم و هم آخرین توشه‌های امسال را بگنجانیم داخل کوله بارمان. خداوند در آیه ۹۲ سوره آل عمران می‌فرماید: «هرگز به (حقیقت) نیکوکاری نمی‌رسید مگر اینکه از آنچه دوست می‌دارید، (در راه خدا) انفاق کنید؛ و آنچه انفاق می‌کنید، خداوند از آن آگاه است.»

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.
منبع: فارس
ارسال نظرات