۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۲۴۲۹۴

پایگاه‌های قرآنی ویژه زائران عزادار امام کاظم دایر شد

 اداره امور قرآن نیروهای بسیج مردمی عراق، پایگاه‌های قرآنی را ویژه‌ زائران عزادار امام موسی کاظم(ع) در بغداد راه‌اندازی کرده است.
بارگاه امامین کاظمین(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا، خیل عظیم زائران و عاشقان امام موسی کاظم(ع) به مناسبت سالروز شهادت این امام همام که روز سه‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه مصادف با ۲۵ رجب است، پای پیاده راهی کاظمین هست.

 

در همین راستا، اداره امور قرآن نیروهای بسیج مردمی عراق، پایگاه‌های قرآنی ویژه زائران را در منطقه «کرخ»(غرب بغداد) و «رصافه»(شرق بغداد) برپا کرده است.

 

هدف از راه‌اندازی این پایگاه‌های قرآنی، مهیاساختن مکانی برای استراحت زائران است و زوار با حضور در این اماکن آیاتی از قرآن را تلاوت و ثواب آن را به ارواح شهدا اهدا می‌کنند.

 

همچنین، اساتید اداره امور قرآن نیروهای بسیج مردمی عراق با حضور در این پایگاه‌ها، به قرائت سوره «فاتحه» زائران استماع کرده و خطای تجویدی آن را اصلاح می‌کنند.

 

این پایگاه‌های قرآنی مزین به عکس‌های شهدای نیروهای بسیج مردمی است و همچنین، پوسترهایی در این پایگاه‌ها نصب شده که دربردارنده احادیث و سخنان حکیمانه در جهت تشویق بیشتر به قرائت قرآن و مأنوس‌شدن با آیات این کتاب الهی است.

 

این پایگاه‌های قرآنی با پیگیری مستمر «ابوتحسین النجار»، مسؤول اداره قرآن نیروهای بسیج مردمی عراق راه‌اندازی شده و وی تمامی امکانات و توانمندی‌های این اداره قرآنی را برای اجرای این طرح به کار گرفته است.

 

اداره امور قرآن نیروهای بسیج مردمی عراق با هدف گسترش فرهنگ مقدس قرآنی میان قشرهای مختلف جامعه، اهتمام ویژه‌ای به راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در زیارت‌های میلیونی دارد.

 

بغداد از اواسط هفته گذشته شاهد حضور عزادارانی است كه با پای پیاده راه كاظمین را در پیش دارند و در همین راستا، نیروهای امنیتی نیز در طول مسیرهای پیاده‌روی مستقر شده‌اند و در چند محور اقدام به ایجاد پست‌های بازرسی ویژه كرده‌اند و ورودی‌های كاظمین نیز كه معمولا سخت‌گیری‌های ویژه دارد، امسال به تجهیزات ضدتروریستی از جمله دستگاه سونار، مجهز شده است./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات