۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۳۰۶۶۳
حجت الاسلام بیگی:

روحانیان با اخلاص در عمل هدایت دینی و سیاسی جامعه را بر عهده بگیرند

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: روحانی که بتواند با اخلاص در عملش، هدایت سیاسی و دینی مردم را بر عهده بگیرد، می تواند رهنمودهای مقام معظم رهبری را در جامعه نهادینه کند.
حجت الاسلام اباذر بیگی

حجت الاسلام اباذر بیگی، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به رسالت عظیم روحانیت، گفت: از صدر اسلام و زمان پیامبر اکرم (ص) هدایت فکری، دینی، سیاسی و بصیرت افزایی مردم به عهده روحانیت معزز بوده است.


وی افزود: بعد از پیامبر مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) آگاه کردن مردم و آموزش مطالب دینی بر عهده روحانیت است و انتظار مردم از روحانیت راهنمایی و تبیین مسائل دینی است.


حجت الاسلام بیگی با اشاره به این که روحانیان خود باید اهل عمل باشند، ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده اند: «اگر بنده الهی میان خود و خدا را اصلاح کند، خداوند نیز میان او و بندگانش را اصلاح می کند و اصلاح حاصل نمی شود مگر این که در کار خود اخلاص داشته باشند.»


مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: روحانی ای که بتواند با اخلاص در عملش، هدایت سیاسی و دینی مردم را بر عهده بگیرد، می تواند رهنمودهای مقام معظم رهبری را در جامعه نهادینه کند.


فضای مجازی ابزار نوین دشمن برای نفوذ است

حجت الاسلام بیگی با اشاره به این که دشمنان از صدر اسلام با نفوذ در بین مسلمان شبهه پراکنی می کردند، اظهار داشت: امروز فضای مجازی ابزاری نوین برای دشمن است که بوسیله آن در بین مسلمانان، مواضع انقلاب، آرمان های انقلاب و رهبری شبهه افکنی می کنند.


وی به وظیفه سنگین روحانیت در این موضوع اشاره کرد و افزود: الحمدالله طلاب حوزه های علمیه این توانایی را داشته اند که با ورود به فضای مجازی پاسخگوی شبهات و القاعات مصنوعی دشمنان نظام اسلامی باشند.


مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند که اگر من رهبر انقلاب نبودم دوست داشتم رییس فضای سایبری باشم، گفت: علم فضای مجازی یک علم گران قیمت است که اگر از آن غفلت کنیم بعدا دچار خسران می شویم.


روحیه انقلابی حوزه ها را زنده نگه داشته است

حجت الاسلام بیگی انقلابی بودن حوزه های علمیه را دغدغه رهبری، علما و روحانیت برشمرد و اظهار داشت: طبق فرمایش رهبری، روحیه انقلابی حوزه ها را زنده نگه داشته است و اگر روزی حوزه های علمیه از فضاهای انقلابی و افکار انقلابی فاصله گیرند قطعا هم حوزه ها و هم افرادی که حوزه ها را به عنوان الگو و سرمنشأ خود قرار داده اند، آسیب می بینند.


وی با اشاره به این که آرمان های انقلاب برگرفته از حکومت پیامبر اسلام، حکومت علوی و اهل بیت(ع) است، افزود: حوزه ای که انقلابی بماند می تواند از آرمان های حسین بن علی(ع) دفاع کند./1301/302/ب2

ارسال نظرات