۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۳۲۲۵۶
استاد حوزه علمیه جیرفت مطرح کرد؛

ولنگاری فرهنگی ناظر به نابسامانی مدیریت فرهنگی است/ فرهنگ نیازمند یک مدیریت کارآمد و منسجم است

مدیر حوزه علمیه جیرفت گفت: به رسالت حوزه علمیه در راستای فرهنگ سازی اشاره داشت و گفت: حوزه علمیه در مقوله فرهنگ موفقیت نسبی داشته و برای موقعیت بیشتر باید در این مسیر برنامه ریزی منسجم داشته باشد.
فرهنگ

حجت الاسلام محمد شهریاری، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی علت های فراوانی دارد، گفت: در جهت بهبودی اوضاع فرهنگی حوزه در حد توان و ظرفیت خود تلاش کرده و در این مسیر تا حدودی موفق بوده است.

 

وی ریشه این بحران را نهاد های فرهنگی کشور دانست و گفت: سیاست گذاری و مهندسی فرهنگی کشور در دست سایر نهادهای دولتی از قبیل مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و شورای انقلاب فرهنگی است و به بیان دیگر افسار و عنان فرهنگ در دست این نهاد است.

 

این استاد حوزه علمیه به بودجه های کلان این ارگان ها اشاره داشت و گفت: با بودجه های میلیاردی که به این نهادها اختصاص داده شده است، توقع اصلی از این نهاد ها است که عذر تقصیر بیاورند و قبول مشکل کنند.

 

وی به راه حل مشکل اشاره داشت و گفت: لازم است در عرصه فرهنگ به امور زیر بنایی توجه شود و برنامه ریزی های بلند مدت و پویا در جهت ترویج فرهنگ اسلامی صورت گیرد.

 

این کارشناس مسایل مذهبی به رسالت حوزه علمیه در راستای فرهنگ سازی اشاره داشت و گفت: حوزه علمیه هم در مقوله فرهنگ موفقیت نسبی داشته و برای موقعیت بیشتر باید در این مسیر برنامه ریزی منسجم داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه جیرفت گفت: هر چند حوزه در این مسیر به صورت محدود در حال حرکت است، لکن شاید بتوان گفت که یکی از علت های اصلی عدم توان مالی حوزه در بحث فرهنگی است.

 

وی گفت: با وجود این مشکلات توقع این است که حوزه با همین بضاعت، در راستای گفتار و کلام رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگ به طور جدی وارد شود و در بحث تولید خوراک فرهنگی جامعه از قبیل کتاب، مجلات علمی و مقالات گام بردارد./9701/302/ب3

ارسال نظرات