۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۳۲۲۵۷
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خبر داد؛

رأی ۷۶درصدی مردم برای برگزاری مسابقات قرآن در مصلی تهران

حجت الاسلام حسینی با اشاره به جمع بندی نظرات مردم پیرامون برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در مصلی تهران گفت : در نظرسنجی 79 درصد از مردم به مناسب بودن نحوه دسترسی به مصلی و 78 درصد به مناسب بودن مصلی به عنوان محل برگزاری مسابقات رای داده بودند.
حجت الاسلام حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی در مراسم تقدیر از دستگاهها و نهادهای مشارکت کننده در برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهارداشت: این دوره از مسابقات با مشارکت نهادها و دستگاهها، فاخرتر و بهتر از دوره های گذشته برگزار شد.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:‌ این مسابقات به تعبیر مقام معظم رهبری فرصتی برای ترویج قرآن ، نشست و برخاست با آن و بهره برداری جامعه از قرآن است.

 

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات از لحاظ کمی متفاوت با دوره های گذشته بود، تصریح کرد: برای اولین بار در این دوره از مسابقات حافظان روشندل جهان با مشارکت سازمان بهزیستی با یکدیگر به رقابت پرداختند و از لحاظ کیفی و فنی نیز در این دوره متسابقان تلاوت های بهتری را در سالن مسابقات ارائه دادند.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به تحول صورت گرفته در بخش بین الملل مسابقات هم گفت: امسال 10 هیات قرآنی از نخبگان و فعالان کشورهای مختلف در کشورمان حضور پیدا کردند و از ظرفیت های قرآنی جمهوری اسلامی بازدید کردند که برای برقراری تعاملات بیشتر نشست هایی با آنان برگزار شد.

 

دبیر ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به تحول های صورت گرفته در زمینه فعالیت های ترویجی مسابقات افزود : اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای این دوره از مسابقات به اذعان همگان هم در صداو سیما و هم رسانه ای خبری مطبوعات و خبرگزاری ها پر رنگ تر از دوره های قبل بود.

 

وی اضافه کرد: نمایشگاه جانبی مسابقات نیز در این دوره قابل مقایسه با دوره های گذشته نبود و در فضایی 10 برابر نسبت به سال قبل، برنامه های ترویجی قرآن در بخش کودک ، مشاوره ، فعالیت های قرآنی دستگاهها و نهادها به مخاطبان ارائه شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به رونمایی از آثار فاخری در روزهای مسابقات رونمایی شد، افزود: امسال در هر روز از برگزاری مسابقات آثار مکتوب و آثار مدیحه سرایی و ابتهال براساس شعار مسابقات «یک کتاب ، یک امت» و همچنین موضوع مقاومت اسلامی و مهاجران الی الله رونمایی شد و در زمینه محتوایی نیز برای متسابقان و حاضران در سالن محصولات جدید ارائه شد.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری هفتمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی تصریح کرد: امسال 400 اثر داخلی و 150 اثر در بخش بین الملل به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 20 بانوی برتر و فعال قرآنی در همایش تجلیل شدند که برگزاری این همایش برای دومین سال بصورت بین المللی فرصتی برای برقراری ارتباط و تعامل با قرآنیان دیگر کشورها بود.

 

وی اضافه کرد: رونمایی از فراخوان دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با عنوان «قرآن و فرهنگ انقلاب اسلامی»، رونمایی از فراخوان چهارمین جشنواره قصه های قرآنی ، تجلیل از شهدای قرآنی و مدافع حرم، تجلیل از قهرمانان قرآنی از دیگر برنامه هایی بود که در این دوره از مسابقات اجرایی شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی یکی از نقاط برجسته برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را مشارکت دستگاهها دانست و گفت: استاندار تهران به به عنوان رییس ستاد معین مسابقات، با بسیج کردن تمامی دستگاههای استان مشارکت خوبی را برای برگزاری این دوره از مسابقات رقم زد که امیدواریم برای دوره سی و چهارم که دبیرخانه مسابقات کارهای آن را از فردای مراسم اختتامیه آغاز کرده است ، بتوانیم مشارکت بهتری را از طریق دستگاهها اخذ کنیم.

 

دبیر ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز افکار سنجی سازمان صداوسیما پیرامون مسابقات بین المللی قرآن گفت: این نظر سنجی در 5 طیف عوامل اجرایی ، داوران ، متسابقان ، افراد حاضر از شهرستانها و افرادی که در سالن مسابقات نبودند، صورت پذیرفت.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان صورت گرفته بود، گفت: براساس نظرسنجی سال گذشته تنها 5 درصد از مردم حاضر در سالن مسابقات برای نخستین بار حضور پیدا کرده بودند اما براساس نظرسنجی امسال این رقم به 55 درصد رسیده است که این مهم از برکات برگزاری مسابقات در مصلی تهران بود که طیف جدیدی از علاقه مندان به قرآن را با مسابقات همراه کرد.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 68درصد مردم در این نظرسنجی جذابیت مسابقات قرآن را مطلوب ارزیابی کرده بودند، گفت: 66 درصد تکریم نخبگان قرآنی را مناسب ارزیابی کردند و 56 درصد نیز میزان رشد فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه را مطلوب دانسته بودند.

 

وی با اشاره به نظرات مردم پیرامون برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در مصلی تهران تصریح کرد: در این نظرسنجی 79 درصد از مردم به مناسب بودن نحوه دسترسی به مصلی ، 78 درصد به مناسب بودن مصلی به عنوان محل برگزاری مسابقات و 76 درصد به مناسب بودن مصلی برای برگزاری مسابقات دوره بعد رای داده بودند.

 

حجت‌الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی افراد، نهادها و دستگاههایی که در برگزاری این دوره از مسابقات مشارکت داشتند قدردانی و تشکر می کنم./1325/د103/ی

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات