۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۰
کد خبر: ۴۳۴۸۰۴

مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان در استان مرکزی برگزار شد

مراسم احیای شب قدر همزمان با شب شهادت نخستین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام علی(ع) در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.
مراسم اولین شب قدر در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان، یکشنبه شب همزمان با شب شهادت نخستین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام علی(ع) در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.

 

به همین مناسبت بقاع متبرکه، مساجد، تکایا، محلات، کوچه ها و خیابان های استان مرکزی در سوگ مولا علی(ع) سیاه پوش بود و مداحان و تعزیه خوانان به عزاداری برای نخستین پیشوای شیعیان جهان پرداختند و مردم با شب زنده داری در مساجد دست به دعا برداشتند و با معبود راز و نیاز کردند.


مردم مومن و دیندار استان مرکزی در مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان قرآن بر سر گرفته و با قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر و عزادارای به مناسبت شهادت امام علی (ع) به شب زنده داری پرداختند.


مرقد مطهر شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان از جمله مکان هایی است که به همین مناسبت میزبان مردم مومن و دیندار اراک و به ویژه فراهان بود که برای عزاداری و مراسم احیا به این مکان مقدس آمده بودند.


سیل شیفتگان اهل بیت(ع) به این امامزاده به قدری زیاد بود که از ساعات اولیه شب تمام صحن ها و شبستان های حرم مطهر مملو از جمعیت بود .


آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون نیز میزبان مردان و زنان دلسوخته ای بود که با یک دست قرآن بر سر گرفته بودن و با دست دیگر اشک از گونه های خود پاک می کردند.


آئین شب قدر در آستان مقدس امامزادگان فاطمه صغری(س) سیاوشان آشتیان، شاهزاده ابوطالب(ع) خمین، اشموئیل نبی ساوه و شاهزاده احمد تفرش، سهل ابن علی(ع) آستانه شازند نیز برگزار شد.


شایان ذکر است، مراسم شب احیا در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان های محلات، دلیجان، زرندیه، خنداب، فراهان، کمیجان نیز با حضور انبوه مومنان برگزار شد./202/842/ب1

ارسال نظرات