۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۳۴۸۵۸
با سخنرانی آیت الله اراکی؛

نهمین یادواره شهدای هفتم تیر در اراک برگزار می شود

نهمین یادواره شهدای هفتم تیر و یک‌صد شهید منطقه سنجان با عنوان میهمانی لاله‌ها با سخنرانی آیت‌الله اراکی در مصلای منطقه سنجان اراک برگزار می شود.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، نهمین یادواره شهدای هفتم تیر و یک‌صد شهید منطقه سنجان با عنوان میهمانی لاله‌ها امشب بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، در محل مصلای منطقه سنجان اراک و با حضور جمعی از مسؤولان و آحاد مردم شریف و قدرشناس شهر اراک برگزار می شود.

 

نهمین یادواره شهدای هفتم تیر در مسجد جامع منطقه سنجان که مصادف با شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) است با سخنرانی، مداحی، برپایی نمایشگاه آثار شهدا، خاطره گویی و ضیافت افطار همراه است.

 

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم

یادواره شهدای هفتم تیر منطقه سنجان هر ساله همزمان با سالروز شهادت این شهدا در سنجان برگزار می‌شود که امسال این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم همزمان شده است.

 

شایان ذکر است، استان مرکزی در واقعه هفتم تیر پنج شهید به اسامی حجت‌الاسلام علی هاشمی سنجانی، حجت‌الاسلام محمد حسین صادقی، محمود بالاگر، حجت‌الاسلام غلامرضا دانش آشتیانی و علی اصغر آقازمانی تقدیم انقلاب کرد.

 

همچنین شهید علی هاشمی سنجانی نماینده مجلس وقت شورای اسلامی و شهید محمود بالاگر از اعضا و فعالان حزب جمهوری اسلامی مسن‌ترین و جوان‌ترین شهدای واقعه هفت تیر به شمار می‌آیند.

 

مراسم یادبود شهدای هفتم تیر در ۲۰ نقطه شهری استان برگزار می شود

حجت الاسلام عباس هاشمی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در رابطه با مراسم یادبود شهدای هفتم تیر بیان کرد: مراسم یادبود شهدای هفتم تیر در ۲۰ نقطه شهری استان مرکزی برگزار می شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: این ویژه‌ مراسم بزرگداشت در راستای تکریم و تجلیل از حماسه‌ها و جانفشانی‌های شهدای والامقام هفتم تیرماه ۱۳۶۰، تحلیل ابعاد فاجعه، بررسی علل و عوامل، کنکاش درخصوص چرایی و تشریح چگونگی و ابعاد ناشناخته و کمتر موردتوجه قرار گرفته‌ آن حادثه، پیامدها، عبرت‌ها و آسیب‌شناسی موضوعی، درس‌آموزی از آن واقعه، تبیین شخصیت‌ها و چهره‌های شاخص و تعریف جایگاه شهدای هفتم تیر در روند تثبیت نظام اسلامی و بارور شدن نهال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام هاشمی در ادامه بیان کرد: در هفتم تیر ۱۳۶۰، شهید بهشتي و تعداد زيادي از اعضاي حزب جمهوري اسلامي جلسه ای در دفتر مرکزي اين حزب ‌ داشتند اما منافقين که منطقي جز ترور و خشونت نداشتند با بمب گذاري ، شهيد بهشتي و ۷۲ نفر از ياران صدیق ايشان را به شهادت رساندند./302/842/ب1

ارسال نظرات