۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۳۴۹۰۴
استاد حوزه علمیه بابل:

سبک زندگی علوی سبب بالندگی فرهنگی می شود

استاد حوزه علمیه بابل وفاق و همدلی را از شاخصه های سبک زندگی علوی عنوان کرد و گفت: سبک زندگی مورد تاکید اهل بیت(ع) و اجرای آن در جامعه سبب بالندگی فرهنگی و به وجود آمدن یک جامعه مترقی می شود.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس باببائیان استاد حوزه علمیه بابل امروز در مراسم روز شهادت امام علی(ع) در مسجد جامع مرزیکلا با اشاره به سبک زندگی علوی، گفت: رفتار شیعیان و محبین امیرالمومنین(ع) باید به گونه ای باشد که رضایت آن حضرت از سبک زندگی و رفتار ما به وجود آید.

 

وی انس به نهج البلاغه را مورد تاکید قرار داد و افزود: متأسفانه نهج البلاغه در میان ما بسیار مهجور و غریب است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابلکنار اولین نکته را در سبک زندگی علوی، رعایت تقوا در زندگی دانست و اظهار داشت: رعایت تقوا نه تنها جنبه فردی دارد، بلکه تقوا در حوزه اجتماعی نیز یکی از ضروریات زندگی خداپسندانه است.

 

وی وفاق و همدلی را از دیگر شاخصه های زندگی علوی برشمرد و تاکید کرد: تفرقه سم خطرناکی برای جامعه است و همدلی، وحدت و برادری در جامعه اسلامی موحب استحکام و قدرت جامعه اسلامی می شود.

 

حجت الاسلام بابائیان محور وحدت در جامعه علوی و دینی را ولایت دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح میان افراد جامعه و رفع مشکلات میان افراد جامعه اسلامی باید دغدغه همه افراد در جامعه محسوب شود زیرا اصلاح و رفع مشکلات در جامعه اسلامی از نماز رو روزه واجب تر است.

 

وی فساد و اختلاف را موجب نابودی یک جامعه دانست و افزود: باید با شدت از انواع فساد در جامعه اسلامی جلوگیری شود زیرا فساد مانند موریانه ای پایه های جامعه را نابود می کند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که در جامعه اسلامی نباید گرسنه و فقیری وجود داشته باشد، گفت: یکی از فواید روزه داری در ماه مبارک رمضان، همدردی با گرسنگان و نیازمندان است و لذا در دعاهای هر روزه ماه مبارک به موضوع رسیدگی به حال محرومان و نیازمندان تاکید گردید.

 

وی با اظهار تاسف از کمرنگ شدن ارزشهای انسانی در جامعه امروز، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه زندگی آپارتمانی مردم را از حال یکدیگر بی خبر کرده است در حالی که این شایسته زندگی در جوامع اسلامی نیست.

 

حجت الاسلام بابائیان اولویت اصلی را در جامعه علوی فرهنگ دانست و تاکید کرد: با کمال تأسف ریشه بسیاری از مسائل و نابسامانی های ما در حوزه های مختلف اجتماعی و حتی اقتصادی، مسائل فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت تمرین برای تقوای رفتاری و اجتماعی است و در یک جامعه علوی نباید شاهد دروغ، غیبت، تهمت و انحرافات باشیم.

 

امام جمعه بابلکنار انس با قرآن و عمل به آموزه های  قرآن را از دیگر شاخصه های سبک زندگی اسلامی و علوی عنوان کرد و اظهار داشت: معرفت به سبک زندگی مورد تاکید اهل بیت(ع) و اجرای آن در جامعه سبب بالندگی فرهنگی و بوجود آمدن یک جامعه مترقی خواهد شد./202/1313/ب1

ارسال نظرات