۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۲۴۲۶۵
آیت الله کعبی:

آیت الله مصباح اسلام شناس جامع، نظریه پرداز برجسته و موحد حقیقی است

نماینده مردم خوزستان در خبرگان با تجلیل از شخصیت علمی و انقلابی آیت الله مصباح یزدی گفت: این استاد یک اسلام شناس جامع، نظریه پرداز برجسته، متفکر اسلامی و موحد حقیقی است.
آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در همایش بزرگداشت اساتید این مؤسسه که به مناسبت روز معلم برگزار شد، با اشاره به روایتی از ائمه طاهرین(ع) به تبیین جایگاه علما و معلمان پرداخت.

 

وی افزود: سعادت و خیر دنیا و آخرت در گرو شناخت خداوند متعال و علم، معرفت، اخلاص و تسلیم امر در برابر خداوند است که این کار تنها از طریق حجت الهی به وسیله کتاب و روایات ائمه طاهرین(ع) کسب می شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که راه به کتاب و سنت کسب علم و فضیلت متناسب با مقتضیات زمان و شبهات هر عصر است، اظهار داشت: باید خدا را شاکر باشیم در زمانی زندگی می کنیم که اگرچه عصر ظهور حضرت بقیة الله(عج) را درک نکردیم اما عصر فقهای بزرگ، مرزبانان اندیشه و علم و عمل به ویژه عصر فیلسوف، مفسر، فقیه، اصولی، سیاستمدار، نظریه پرداز دین و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی آینه تمام نمای اسلام ناب حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره) را درک کردیم.

 

وی ادامه داد: همین طور خلف شایسته حضرت امام، رهبر معظم انقلاب را درک کردیم که در واقع راه ومکتب امام و رهبری در عصر غیبت حجتی برای انسان  برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت و کسب  علم وفضیلت است که همه این موارد در سایه سربازی مخلصانه حضرت بقیة الله الاعظم(عج) قابل تحقق است.

 

آیت الله کعبی با تجلیل از شخصیت علمی و انقلابی آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: خدا توفیق عنایت فرمود تا در محضر یکی از شاگردان برجسته مکتب امام و ولایت یعنی حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی باشیم، این استاد یک اسلام شناس جامع،  نظریه پرداز برجسته، متفکر اسلامی و موحد حقیقی است.

 

وی عنوان کرد: آیت الله مصباح مصداق آیه شریفه« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ» هستند، این ارتداد در آیه شریفه ارتداد فقهی و فردی نیست بلکه ارتداد اجتماعی و در ساحت کلان مسائل سیاسی، اجتماعی و اداره امور عمومی است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر جامعه از اجرای حاکیت اسلام عقب نشینی کند نسل و عصری خواهد آمد که شاخصه های جامعه اسلامی اینگونه خواهد شد که محور ارتباطات و حب و بغض الله تبارک و تعالی باشد.

 

وی اضافه کرد: ویژگی دوم جامعه اسلامی، نرم خویی، برادری، محبت و فروتنی در میان برادران ایمانی است،  محور سوم از شاخصه های جامعه اسلامی قاطعیت، صلابت، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان اسلام و دین است.

 

آیت الله کعبی با بیان این که ویژگی دیگر جامعه اسلامی جهاد فی سبیل الله است، گفت: جامعه اسلامی باید جامعه ای مجاهد باشد یعنی تمام ظرفیت عقلی، فکری و عاطفی جامعه باید جهت تحقق حاکمیت الله صرف شود، همه به ویژه حوزه های علمیه و سربازان امام زمان(عج) باید تلاش کنند.

 

وی افزود: ویژگی بعدی این است که از سرزنش و ملامت هیچ ملامتگری نترسند و شجاعانه بایستند، این ویژگی ها در بینش، منش و سلوک علمی و عملی حضرت آیت الله مصباح وجود دارد؛ یکی از نعمت های بی بدیلی که خداوند به بنده داده افزون بر این که عصر امام و رهبری را درک کردیم این است که در چنین مؤسسه نورانی بوده و محضر این استاد را درک کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: بنده از تلاش های علمی وعملی این استاد فرزانه جهت تحقق حاکمیت اسلام و دفاع از نظام اسلامی و مقاومت و ایستادگی در دفاع از ولایت در دوران امام راحل و رهبری معظم انقلاب تقدیر و تشکر می کنم.

 

وی ادامه داد: قانونی به نام استبدال و جایگزینی وجود دارد، خداوند با هیچ ملتی تعارف ندارد؛ سنت های الهی برای همه یکسان اجرا می شود اگر ما به ویژه حوزویان شکر نعمت این نظام و انقلاب و حاکمیت را ادا کنیم و برای حفظ و تعمیق نظام اسلامی در مسیر تحقق حاکمیت الهی تلاش کنیم دوام پیدا می کند.

 

آیت الله کعبی ابراز داشت: اگر ضعف، سستی، غفلت، ناسپاسی و کفران نعمت کنیم خداوند این نعمت را می گیرد، درسی که از روز معلم می گیریم این است که باید با جدیت و سعی و کوشش در راه کسب علم دینی و عمل به معارف برای حفظ و تقویت نظام اسلامی با محوریت ولایت تلاش کنیم./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات