۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۲۵۴۹۵

ویژه برنامه­‌های رادیو معارف در ماه شعبان

زمزمه مناجات شعبانيه در برنامه «خلوت انس»، تبیین ملزومات سعادت و خوشبختي جامعه در برنامه «به رنگ خدا»، پخش ويژه برنامه زنده «نورباران» به مناسبت اعياد ماه شعبان، از جمله برنامه­‌های رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا،  زمزمه مناجات شعبانيه در برنامه «خلوت انس»، تبیین  ملزومات سعادت و خوشبختي جامعه در برنامه «به رنگ خدا»، پخش ويژه برنامه زنده «نورباران» به مناسبت اعياد ماه شعبان، از جمله برنامه­های رادیو معارف است.

 

زمزمه مناجات شعبانيه در راديو معارف

راديو معارف در ماه شعبان المعظم هر بامداد حلوات مناجات شعبانيه را به معارف جويان مي‌چشاند.

 

مخاطبان اين رسانه ديني در ايام ماه پرفضيلت شعبان در برنامه «خلوت انس» با شنيدن مناجات شعبانيه زمزمي از انس با خالق را مي چشند و دربرنامه اذان گاهي «صبح نياز» جرعه اي از زلال معارف ژرف اين دعا را بر مي‌گيرند.

 

خاطرنشان مي شود برنامه «خلوت انس» ساعت 30 دقيقه بامداد به پخش مناجات شعبانيه اختصاص دارد و برنامه « صبح نياز» در آستانه لحظات شكوهمند اذان صبح با حضور حجت الاسلام و المسلمين حميدرضا رضا نيا كارشناس معارف ادعيه و حديث به شرح مناجات شعبانيه مي‌پردازد.

 

مناجات شعبانيه، نغزترين، معروف‏ترين و زيباترين ادعيه است كه حضرت امير(ع) و همه ائمه عليهم السلام در «ماه شعبان‏» بر قرائت آن اهتمام داشتند.

 

حضرت امام خميني رحمة الله علیه نيز همواره به خواندن اين مناجات توصيه مي كردند و مي فرمودند:مناجات شعبانيه از مناجاتهايي هست كه اگر انسان دنبالش برود و فكر در او بكند، انسان را به يك جايي مي‏رساند ... همه ائمه هم به حسب روايت مي‏‌خواندند.

 

مناجات شعبانيه در «مفاتيح ‏الجنان‏» ذيل اعمال مشترك ماه شعبان، به عنوان «عمل هشتم‏» آمده است.

 

خودسازي، سنگ بناي سعادت و خوشبختي

راديو معارف در برنامه «به رنگ خدا» بر محور حديث نوراني امام حسين (ع) ملزومات سعادت و خوشبختي جامعه را شرح مي­‌دهد.

 

حجت الاسلام  بحريني در برنامه «به رنگ خدا» بر اساس حديث امام حسين (ع) « اَلْخَيْرُ كُلُّهُ صِيانَةُ الانْسانِ نَفْسَهُ » كمال سعادت وخوشبختي فرد و جامعه را حفظ و كنترل اعضا و جوارح از هرگونه بدي و رعايت تقواي الهي مي‌داند.

 

برنامه «به رنگ خدا» كاري از گروه قرآن و اهل بيت ، 18 تا 23 ارديبهشت به تهيه كنندگي محمد حسين پور  و اجراي رضا حبيبي ساعت 15 : 19 به طور زنده و مستقيم از صداي فضيلت پخش مي‌شود.

 

راديو معارف نورباران ميشود

ويژه برنامه زنده «نورباران» به مناسبت اعياد ماه شعبان در شب ميلاد حضرت امام حسين ، حضرت ابوالفضل العباس و حضرت امام سجاد عليهم السلام از راديو معارف پخش مي شود.

 

حجج اسلام  مهدي پيشوايي و احمد غلامعلي، پژوهشگر سيره اهل بيت عليهم السلام در برنامه « نور باران» ضمن تبيين ابعاد زندگاني پربركت ائمه اطهار (ع) عزت مداري را در كلام و رفتار حضرت امام حسين و امام سجاد (ع) يادآور مي شوند و در شب ميلاد حضرت ابالفضل العباس ، سيره الگويي آن حضرت براي زندگي عزتمندانه را به تصوير مي كشند.

 

ارتباط با گزارشگر اعزامي به كربلاي معلي،گفتگو با سرداران سپاه در باره نقش الگويي حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) براي پاسداران، نقش سپاه پاسداران در حفاظت از كيان اسلام و تماميت ارضي كشور اسلامي و گفتگو با جانبازان سرافراز از ديگر بخش هاي  ويژه برنامه زنده «نور باران» است.

 

«نورباران» به همت گروه قرآن و اهل بيت(ع) به تهيه كنندگي روح الله اسماعيلي و گويندگي رضا حبيبي دوشنبه تا چهارشنبه 20 تا 22 ارديبهشت ساعت 21:25 از صداي فضيلت پخش مي­‌شود./998/ن604/ی

ارسال نظرات