۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۲۹۶۸۳

چند خبر کوتاه از قزوین

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه قزوین به مناسبت درگذشت والده مکرم شهیدان محمدرضا و علی کریمی، نداشتن بصیرت از علوم قرآنی ریشه بسیاری از مشکلات و اجرای برنامه‎های مصوب از اهداف شورای برنامه‌ریزی عملیاتی قرارگاه نور قزوین چند خبر کوتاه از استان قزوین هستند.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان در پیامی درگذشته والده مکرم شهیدان محمدرضا و علی کریمی را تسلیت گفت.

 

متن پیام به این شرح است:

جناب حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حاج شیخ قربانعلی کریمی (دامت افاضاته)

 

درگذشت والده مکرمه‌تان که در دامان خود دو شهید بزرگوار، محمدرضا و علی کریمی و جانباز سرافراز را پرورش داده و تقدیم اسلام کرده‌اند، موجب تأثر و تألم گردید. اینجانب این مصیبت را به شما و خانواده معظم شهیدان تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خدای متعال برای آن مرحومه تنعم در رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

 

ریشه بسیاری از مشکلات نداشتن بصیرت از علوم قرآنی است

 به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش مروجین شبکه روشنگری فرهنگ بسیج بیان کرد: جامعه باید در همه امور خدا را بندگی کند و هر وقت ما به این سمت حرکت کنیم می توانیم به سمت درست اسلامی شدن جامعه قدم برداریم.

 

 وی در ادامه افزود: کسانی که از صمیم قلب پیام های خداوند را به مردم می رسانند و احکام قرآن را زنده نگه می دارند خداوند رحمت خود را شامل این افراد می کند.

 

نماینده ولی فقیه دراستان قزوین عنوان کرد: باید برای اجرای احکام از خود شروع کنیم و سپس مردم را به انجام نیکویی ها ترویج کنیم، در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داد.

 

حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دوره آموزشی روشنگری فرهنگی در دانشگاه پیام نور قزوین به بصیرت و عقلانیت در فهم علوم قرآنی تاکید کرد.

 

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه در قرآن سفارش شده است آنچه را می‌گویید خود بدان عمل کنید خاطرنشان کرد: مشکل بسیاری از ما این است که به عمق مسایل دینی توجه  نمی کنیم و به طور سطحی به معنای قرانی می‌نگریم و بصیرت لازم را در بسیاری از موارد نداریم.

 

وی در پایان گفت: بصیرت لازم را در بسیاری هدف اصلی قرآن عبادت و بندگی است، عدالت در عرصه‌های جهانی باید به عنوان یک هدف قرار گیرد و با مد نظر قرار دادن عرصه فرهنگی این کار را در همه عالم پیاده کنیم.

 

اجرای برنامههای مصوب از اهداف شورای برنامه‌ریزی عملیاتی قرارگاه نور است

حسین شفیعی معاون توسعه و منابع پشتیبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جلسه شورای برنامه‌ریزی عملیاتی سال 95 قرارگاه نور که پیش از ظهر  امروز در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این جلسه محور قرار دادن تمام فعالیتها و پروژههای سازمان در ستاد، استان و شهرستان است.

 

وی افزود: برای بسیج منابع مادی و معنوی و سوق دادن همه امکانات در راستای اهداف و اولویتهای برنامه‌ای مصوب است که هدفمند کردن و شفاف‌سازی ملاکها و معیارهای ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان استان‌ها و شهرستانها در سطوح مختلف براساس تحقق اهداف و برنامهها صورت می‌گیرد.

 

معاون توسعه و منابع پشتیبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یکی دیگر از اهداف شورای برنامه‌ریزی عملیاتی سال 95 قرارگاه نور را ایجاد هماهنگی و همسویی هدفمند مابین ردههای تخصصی سازمان مرکزی، ادارات کل استانها، ادارات اجرایی و دفاتر نمایندگی شهرستانها نسبت به وظایف و مسؤولیتها در راستای پیگیری، هماهنگی و اجرای مطلوب برنامههای مصوب عنوان کرد.

 

شفیعی تدابیر کلی و راهبردهای اساسی شورای برنامه‌ریزی عملیاتی سال 95 قرارگاه نور را اجرای امینانه نیات واقفان، تحول در مدیریت و منابع انسانی و تحول اقتصادی موقوفات عنوان کرد و افزود: باید این مهم بر تمام برنامهها حاکم بوده و همه برنامهها نیز در ارتباط با تحقق اولویت‌های مذکور باشد و معاونتهای ستادی و ادارات کل استانی بر این نکته مهم، توجه و اقدام جدی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: اهداف و برنامههای ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری مورد تأکید است و اجرا و تحقق آن‌ها باید به طور مستمر پیگیری و اقدامات انجام شده در سامانه جامع گزارش شود.

 

معاون توسعه و منابع پشتیبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: ادارات کل استان‌ها باید نسبت به تشکیل شورای برنامه‌ریزی عملیاتی سال 95 (قرارگاه نور) به ریاست مدیرکل و دبیری معاونت توسعه با حضور رده‌های تخصصی استان اقدام کند.

 

شفیعی یادآور شد: ملاک اصلی ارزیابی تمام مدیران، مسؤولان و کارکنان سازمان، تحقق و پیشرفت عملکرد زمانی، صرفه‌جویی هزینه‌ای برنامهها و اولویتهای ابلاغی، میزان تحقق عواید، نذور موقوفات و بقاع، سرمایه‌گذاری و جذب حداکثری اعتبارات دولتی، کمک و مشارکتهای مردمی و ارائه گزارش عملکرد به موقع در سال 95 است.

 

وی در پایان گفت: کمیته مدیریت منابع قرارگاه نور سازمان باید با حضور معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه، ادارات کل تحقیق، مالی غیر عمومی و مرکز امور قرآنی و کمیتههای برنامه‌ریزی عملیاتی استانی (قرارگاه نور استان‌ها) نسبت به پیگیری، رصد و کنترل مستمر، تحقق عواید پیش‌بینی شده سال 95 در موقوفات، نذور و هدایای بقاع متبرکه، طرح مودت و منشور توسعه فرهنگی قرآنی اقدام مؤثر کند./873/101/ب2

ارسال نظرات