۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۴۱۷۳۱
ریيس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

دهه کرامت يادآور اهميت حراست از حريم امام معصوم است

ریيس اداره تبليغات اسلامي كاشان، با اشاره به اينکه دهه کرامت يادآور اهميت حراست از حريم امام معصوم(ع) است گفت: اين دهه که با نام دو شخصيت ممتاز تشيع زينت داده شده است، يادآور ايمان راسخ و استقامت پايدار بانويي معلمه و فقيه در حراست از جايگاه رفيع امامت و ولايت است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني در آستانه جشن هاي دهه کرامت، ظهرامروز در نشست برنامه ريزي برنامه هاي دهه کرامت با حضور اعضاي‌کانون مداحان كاشان در اداره تبليغات اسلامي اين شهرستان، افزود: برگزاري باشکوه تر جشنهاي دهه کرامت مستلزم نقش آفريني مادحين و شاعران اهل بيت(ع) است.

 

وي با اشاره به تحولات عصر امامت علي بن موسي الرضا(ع) افزود: حکومت عباسي که از ميزان اقتدار و نفوذ معنوي معصومين(ع) در ميان مردم به ويژه جامعه شيعي آگاه بود در تلاشي نافرجام به جاي محبوس کردن ايشان همچون پدر بزرگوارشان، آن امام همام را در منصب وليعهدي قرار دادند تا به همگان اعلام كند او نيز مفتون قدرت و دنياپرستي است و حضور امام تاييد اعمال و رفتارهاي ظالمانه آنها ست.

 

 وي خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) با آگاهي از اين توطئه از همان لحظه حرکت به سوي مرو بر حقانيت جايگاه امامت تاکيد کرد و به اين ترتيب نامشروع بودن حکومت عباسي را يادآور شد، بنابراين جامعه تشيع با يک امتحان بزرگ در شناخت امام و پيروي از آن حضرت روبرو شد و در اين آزمون کريمه اهل بيت(ع) سربلند بيرون آمد.

 

ریيس اداره تبليغات اسلامي كاشان با اشاره به اينكه ايران اسلامي، از الطاف امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بهره مند است افزود: امروز دو مضجع شريف رضوي و کريمه اهل بيت(ع) براي ملت ايران کانون معنويت، آرامش، التجاء و دريافت لطف و رحمت بيکران الهي است و حضور سالانه ميليونها انسان عاشق در جوار حريم رضوي و قرار گرفتن مراکز برجسته علوم ديني در قم و مشهد نشان از ميزان توجه و عشق مردم به اين قطب هاي معنوي است.

 

 وي با اشاره به‌ويژه برنامه‌هاي متعددي که براي دهه كرامت در شهرستان كاشان تدارک ديده شده است، گفت: در دهه کرامت همه برنامه‌هاي سازمان و تشکلهاي مرتبط با آن اعم از هيئات مذهبي، جامعه مداحان، جامعه تبليغي، اقشار تاثير گذار با محوريت شخصيتهاي ويژه و بزرگوار امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و با هدف تعظيم شعائر ديني و توسعه و نشر فرهنگ رضوي اجرا مي‌شود.

 

رئيس ستاد ساماندهي شئون فرهنگي‌ در مناسبتهاي مذهبي کاشان، نقش آفريني تشکلهاي ديني در برگزاري جشنهاي دهه کرامت را حائز اهميت دانست و تاکيد کرد: دشمن از تمسک و توسل مردم به اين خاندان واهمه دارد و مي داند مادامي که اين ملت با اين کانون معنويت و ايمان ارتباط و پيوند دارد تسلط بر آن گماني خام و بيهوده است.

 

حجت الاسلام حسيني اظهار داشت: همه اقشار جامعه به ويژه مادحين و شاعران اهل بيت(ع) با همراهي روحانيت، هيئات مذهبي، مساجد، بقاع متبرکه براي برگزاري باشکوه تر جشنهاي دهه کرامت از همه ظرفيتهاي خود استفاده كنند.

 

وي برنامه ريزي کانون مداحان را براي فراگيري جشنهاي دهه کرامت خواستار شد و تصريح کرد: برگزاري جشنها به ويژه جشن کريمه اهل بيت(ع) فرصتي براي توجه جامعه به مساله عفاف و حجاب، جايگاه زن در اجتماع و توجه به سيره علمي و عملي آن حضرت و ترسيم وظيفه جامعه در حراست از جايگاه امامت است.

 

حجت‌الاسلام حسيني با اشاره به آغاز تشکيل پرونده اينترنتي براي مداحان شهرستان كاشان خاطرنشان كرد: سازمان تبليغات اسلامي با راه اندازي سايت طوبي در صدد برآمده نحوه ارتباط و خدمت رساني به مداحان را از طريق فضاي مجازي تسهيل كند تا تمام فعاليتهاي آينده مداحان به صورت غيرحضوري قابليت پيگيري داشته باشد، از اين رو اطلاع‌رساني براي انجام ثبت نام ساير مداحان بايد در دستور کار قرار داشته باشد.

 

لازم به ذكر است در اين نشست، راستگو فرد مسؤول کانون مداحان كاشان، گزارشي از نشست هاي آموزشي اين تشکل در زمينه هاي آموزش قرآن، مقتل شناسي، فنون مداحي، مباحث اخلاقي و سيره معصومين(ع) در ماه رمضان ارائه كرد و در ادامه اين نشست در خصوص برخي آسيبهاي مجالس مداحي و برنامه هاي دهه کرامت بحث و تبادل نظر شد./1307/203/ب3

ارسال نظرات