۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۰۹۱
استاد حوزه علمیه:

ولایت فقیه برآمده از ساختار معرفتی و فقهی شیعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ما وظیفه داریم که در مقابل ظلم و ستم بایستیم و این آموزه مختص به زمان خاصی نیست. حق خواهی و گرفتن داد مظلوم در مشروعیت یک نظام کافی است.
پرچم جمهوري اسلامي ايران


حجت الاسلام رضا بخشایش، عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: یکی از پایه های فلسفی انقلاب اسلامی، نگاه شیعی ما به حکومت است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اساس حکومت ایران منطبق با نظریه ولایت فقیه است که این تفکری برآمده از ساختار معرفتی، عقیدتی و فقهی شیعه است.

وی با اشاره به اینکه نباید نگاه ایده‌آلی اسلام به حکومت در زمان حضرت حجت(ع)، سببی برای تخطئه قیام ها و انقلاب‌های اسلامی شود، اظهار داشت: رکود و توقف و دست به حرکت سیاسی نزدن در منطق اسلامی قابل پذیرش نیست.

وی بیان داشت: تشکیل حکومت اسلامی در دوران غیبت نه تنها نباید مورد شک و تردید قرار گیرد بلکه باید به عنوان یک وظیفه نگریسته شود.

این محقق علوم عقلی اظهار داشت: شاگردان مکتب فکری امام خمینی(ره) پیوسته در تلاش بوده‌اند تا این تفکر شیعی در مسیر واقعی خود امتداد داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: ما وظیفه داریم در مقابل ظلم و ستم بایستیم و این آموزه مختص زمان خاصی نیست. حق خواهی و گرفتن داد مظلوم در مشروعیت یک نظام کافی است.

وی تشکیل حکومت را یکی از وظایف عملی شیعیان در دوران غیبت عنوان کرد و بیان داشت: نباید تشکیل حکومت اسلامی منافی با وظایف شیعیان در دوران انتظار جلوه داده شود.

وی بیان داشت: اگر نگاه وظیفه گرایانه را قبول کنیم، تشکیل حکومت و اجرای احکام اسلامی و برقراری عدالت برای تشکیل حکومت کافی است.

محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امام خمینی(ره) بارها بر مشروعیت و بداهت ولایت فقیه تاکید داشتند و البته صاحب اصلی حکومت را امام زمان(عج) توصیف می کردند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات