۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۲۳۴
امام جمعه بابلسر:

دوری از قرآن و معارف الهی زمینه ساز انحراف و تباهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابلسر، دوری از قرآن و معارف الهی را زمینه ساز انحراف و تباهی دانست و تصریح کرد: اگر مردم درجامعه اسلامی بیشتر با معارف دینی انس و الفت داشته باشند به سعادت و تعالی واقعی دست خواهند یافت.
قران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان، ماه رمضان را بهترین فرصت برای تزکیه نفس و رسیدن به قله های رفیع معنویت دانست و گفت: باید از فرصت به وجود آمده در این ماه مبارک در جهت صیقل دادن روح و درون خود استفاده کنیم.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه قرب و نزدیکی به خداوند است و نباید از بهره های معنوی این ماه مبارک غافل شویم، ادامه داد: این ماه پرفیض بهترین فرصت برای تمرین طاعت حضرت حق است.

حجت الاسلام طلابیان خاطرنشان کرد: در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و عبادت در یکی از شب‌های آن ( شب قدر ) بهتر از عبادت هزار ماه است.

وی با بیان این که درک و فهم و تلاوت قرآن بسیار شایسته و متناسب این ایام مبارک است گفت: ایام روزه داری که حال و هوای معنوی بر فرد و محیط حاکم می شود، قرائت قرآن در این ملکوت الهی از جمله کارهای معنوی است که باید با فهم و درک حقیقی همراه باشد.

امام جمعه بابلسر گفت: در این ماه که ماه بارش رحمت الهی است باید مردم و بویژه جوانان با افزایش آگاهی و بصیرت، جسم و روح خود را از ناپاکی ها دور کنند.

وی با بیان این که ماه رمضان ماهی است که آغاز آن رحمت وسط آن مغفرت و پایانش نجات انسان‌ها است، گفت: در این ماه درهای توبه به روی همه باز هست وباید از این فرصت به وجود آمده نهایت بهره را برد.

حجت الاسلام طلابیان، بر بهره گیری از معارف قرآنی دراین ماه پر برکت تأکید کرد و افزود: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و همه ما باید از این فرصت برای توجه بیشتر به آموزه های این کتاب الهی استفاده کنیم که این مهم تنها با قرائت قرآن کریم در خانه ها و مساجد به دست می آید.

امام جمعه بابلسر با بیان این که متأسفانه کلام الهی همچنان در مهجوریت به سر می برد، گفت: باید در ماه مبارک رمضان زمینه انس بیشتر با کلام الهی در جامعه را فراهم کنیم، چون کلید همه مشکلات جامعه انس قلبی با قرآن است.

وی، دوری از قرآن و معارف الهی را زمینه ساز انحراف و تباهی دانست و تصریح کرد: اگر مردم درجامعه اسلامی بیشتر با معارف دینی انس و الفت داشته باشند به سعادت و تعالی واقعی دست خواهند یافت.

حجت الاسلام طلابیان، همچنین برپایی نماز اول وقت درجامعه اسلامی را یک ضرورت دانست و با بیان این که متأسفانه دربرخی مواقع برخی امور موجب عدم به موقع این فریضه مهم الهی می شود، ادامه داد: برپایی نماز اول وقت یک مسأله حائز اهمیت است که باید درهمه بخش های یک جامعه دینی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که تقوی با عمل به دست می‌آید، گفت: هر مدیری در جامعه اسلامی باید مزین به تقوا باشد و این مسأله بستگی به زمان و مکان خاصی نیز ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر توجه بیشتر مدیران جامعه اسلامی به امور مردم به ویژه محرومان و طبقات ضعیف جامعه، ادامه داد: دریک جامعه ای بر پایه ارزش های اسلامی یک مدیر باید خدمت به مردم را افتخاری برای خود بداند./950/پ202/ص
ارسال نظرات