۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۷۹۲۴

همایش ملی حجاب و عفاف در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی یک‌روزه حجاب و عفاف به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سالن شهریار این دانشگاه برگزار شد.
حجاب و عفاف حجاب از ديدگاه قرآن و سنت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رحیم همزبان، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در مناطق دو و 13 دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در همایش ملی یک‌روزه حجاب و عفاف در تبریز اظهار داشت: تزلزل بنیان های اخلاقی در غرب، نشات گرفته از مقابله با فرهنگ حجاب و عفاف است.

وی با بیان این‌که حجاب تنها متخص آموزه های دین مبین اسلام نیست، خاطر نشان کرد: مقابله دولتمردان برخی کشورهای همسایه و غربی با حجاب و عفاف، در حقیقت تنها مقابله با اسلام نیست، مقابله با تمام ادیان آسمانی و فطرت بشریت است.

حجت الاسلام همزبان با تاید بر اینکه عدم توجه به مسائلی اخلاقی در نظام غربی، آثار سوء و جبران ناپذیری را به همراه داشته است، افزود: افزایش آمار طلاق، روابط جنسی خطرناک، گسترش بیماری های جنسی، افزایش نوزادان نامشروع و سقط جنین، تزلزل بنیان خانواده تنها گوشه ای از نتایج سیاست ضددینی غرب بوده است.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در مناطق دو و 13 دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه بازگشت به اسلام و آموزه های دینی تنها راه نجات بشریت از معضلات اخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی است، گفت: تاکید فراوان آموزه های اسلامی و آیات قرآنی بر رعایت حجاب و عفاف، در واقع تاکید بر فطرت پاک بشریت بوده است.

همچنین صادق ملکی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در اظهار داشت: 121 عنوان مقاله از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که هیات داوران از میان آنها 29 عنوان مقاله را انتخاب و 13 عنوان آن در طول برگزاری همایش ارایه شد.

وی تصریح کرد: سیره و اندیشه حضرت امام خمینی (ره) پیرامون چگونگی یا اهمیت حضور زنان در نظام اسلامی، کارآمدی حضور زنان در اجتماع بر اساس آموزه های دینی، زنان تاثیر گذار ایرانی و چگونگی الگوگیری از آنان، راه کارهای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و مراکز دانشگاهی، موانع تحقق حجاب و عفاف در جامعه و مراکز دانشگاهی، حجاب و عفاف در کلام امیرالمومنین علی(ع)، نقش هنر در کارآمدی فرهنگ حجاب و عفاف، نقش حضرت زینب(س) و زنان دیگر در قیام حضرت امام حسین(ع)، برخی از محورهای این همایش است./935/پ202/س
ارسال نظرات