۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۸۶۵
محقق حوزه علمیه:

توجه به اقتصاد سالم از مولفه های اساسی پیشرفت کشور است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بیان داشت: اگر با نامگذاری سال جدید به صورت شعاری برخورد نشود و حمایت از تولید ملی عملی شود، قطعا ایران اسلامی در عرصه اقتصادی متحول خواهد شد.
سال توليد ملي ، حمايت از کار و سرمايه ايراني


حجت الاسلام حسن دهشیری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: طبق سنوات گذشته مقام معظم رهبری، شعار زیبایی برای سال جدید انتخاب کردند که عبارت است از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی.
 
وی ادامه داد: اگر با نامگذاری سال جدید به صورت شعاری برخورد نشود و به راهکار ایشان عمل شود، قطعا ایران اسلامی در عرصه اقتصادی متحول خواهد شد چرا که یکی از مولفه های اساسی یک کشور توجه به اقتصاد سالم است.
 
این محقق حوزه علمیه گفت: ازعواملی که در سالم سازی اقتصاد می تواند نقش داشته باشد، توجه به تولید ملی و سرمایه خودی است چرا که با توجه به این مساله، اعتماد ملی گسترش می‌یابد و زمینه اشتغال جوانان فراهم و نشاط و امید به آینده گسترده می شود.
 
وی با اشاره به این که اگر چنین امری عملیاتی شود طبعا وابستگی ما به خارج کمتر شده و توطئه‌های دشمنان رنگ خواهد باخت، اظهار داشت: امروز با قوت جمهوری اسلامی ایران، تهدید ها و تحریم ها بی ثمر شده و ملت طعم استقلال را در همه زمینه ها از جمله در مسائل اقتصادی چشیده است.
 
حجت الاسلام دهشیری بیان داشت: نام‌گذاری سال جدید به تولید ملی در ادامه نام‌گذاری سال گذشته به جهاد اقتصادی است چرا که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تداوم جهاد اقتصادی است.
 
این محقق حوزه با بیان اینکه تولید ملی می تواند در شکوفایی اقتصاد ملی نقش آفرین باشد، گفت: انتظار از مسؤولان تقنینی و اجرایی کشور این است که به ایده مقام معظم رهبری توجه ویژه کنند تا رویکرد همه نیروهای اثر گذار به این سمت برود.
 
وی گفت: در بیانی از معصومین(ع) رسیده است کسی که آب و خاک داشته باشد اما از آن استفاده نکند از رحمت الهی دور خواهد شد؛ این سخن یعنی باید تمام توجه به سمت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه داخلی باشد تا رحمت الهی شامل همگان شود.
 
حجت الاسلام دهشیری، گفت: طبیعی است در عرصه تولید ملی، نهادهای فرهنگی و افراد تریبون دار باید آگاهی سازی کنند و نقشی ویژه خود را در این زمینه به اجرا گذارند.
 
وی گفت: اگر رسانه ها، همپای دستگاه های اجرائی عزم خود را جزم کنند و برای تولید ملی ارزش آفرینی کنند و تبلیغات را به سمت فرآورده های خودی ببرند، مردم نیز با علم و اطلاع به کمک دستگاه‌های مولد خواهند شتافت و دولت را در این زمینه یاری خواهند کرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات