۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۵۹۹۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

حوزه های علمیه و دانشگاه ها در فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی همت کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری از رؤسای مراکز آموزش عالی درخواست کرد: با فرهنگ سازی در خصوص رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره مصرف کالای داخلی سبب تحقق تولید ملی در سالجاری شوند.
ديدار رؤساي دانشگاه با امام جمعه خوي ديدار رؤساي دانشگاه با امام جمعه خوي ديدار رؤساي دانشگاه با امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، جمعی از رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خوی با حضور در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه این شهرستان دیدار کردند.

امام جمعه خوی در سخنان مبسوطی به بیان سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب پرداخت و رسالت حوزه های علمیه و مراکز آموزش عالی را در تحقق منویات معظم له سنگین و کلیدی عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان این که مردم حق استفاده از کالای با کیفیت را دارند، خاطرنشان کرد: لازم است دست ‌‏اندرکاران عرصه تولید، دولت و دانشگاه‌‏ ها با تعامل و ارتباط سازنده تلاش کنند کالای ساخت داخل با بهترین کیفیت در اختیار مصرف کننده داخلی قرار گیرد.

نایب رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه رسالت اصلی حوزه های علمیه و دانشگاه ها را فرهنگ سازی در خصوص مصرف کالاهای داخلی ارزیابی کرد و افزود: با فرهنگ سازی در خصوص تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای مصرف کالای داخلی سبب تحقق تولید ملی در سال جاری شوند.

وی قاچاق کالا را از آسیب های مسیر تولید ملی مطرح کرد و بیان داشت: با توجه به مرزی بودن استان آذربایجان غربی، فرهنگ سازی برای مبارزه با قاچاق کالا لازم است به عنوان اولویت های فرهنگی شهرستان و شورای فرهنگ عمومی در سال جاری مورد بررسی قرار گیرد.

تأکید رییس حوزه های علمیه خوی بر راه اندازی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه

استاد حوزه و دانشگاه حمایت، نظارت و سیاست‌گذاری برای ارتقای سطح کیفی تولید داخلی را از وظایف کارگزاران نظام و نمایندگان مجلس عنوان کرد و افزود: برخورد شعاری و سطحی برخی از مسؤولان با پیام نوروزی مقام معظم رهبری قابل گذشت نیست و لازم است مردم و مسئولان برای رها شدن از اقتصاد تک محصولی و افزایش صادرات غیر نفتی بکوشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روزمرگی را آفت مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها دانست و گفت: پژوهش برای رفع مشکلات فرهنگی از ضروریات مراکزآموزشی است، لذا دانشگاه ها باید آموزش و پژوهش را در سطوح مختلف جدی بگیرند.

رییس حوزه های علمیه خوی با تأکید بر راه اندازی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی خوی خاطرنشان کرد: تقویت مبانی علمی با استفاده از خلاقیّت و روش های ابتکاری، پشتیبانی علمی مسؤولان نظام جمهوری اسلامی در تمامی نیازمندی ها، مبارزه با آفت ها و آسیب های علمی و تحقیقاتی مربوط به هر دو مرکز، توجه جدّی و عمیق به توطئه ها و دام های استکبار جهانی، گسترش و توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی با مراکز علمی و تحقیقاتی جهان به ویژه کشورهای اسلامی و همچنین تبادل اطلاعات در تمامی زمینه های علمی، تحقیقاتی و آموزشی از موضوعاتی هستند که لازم است در این دبیرخانه با حضور مسؤولان و استادان حوزه و دانشگاه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرند.

گفتنی است، ولی نوروزی رییس دانشکده علوم قرآنی در ابتدای جلسه با تبریک سال جدید و ارائه گزارشی از عملکرد مراکز آموزشی شهرستان از رؤسای دانشگاه ها و دانشکده های شهرستان درخواست کرد در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکنند./938/پ202/س

ارسال نظرات