۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۴۴۱
امام جمعه موقت اهواز؛

با وجود جوانان بی کار، اشتغال زنان در نهادها پسندیده نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز گفت: برخی از جوانان در وضعیت بی کاری به سر می برند و این در حالی است که در بیشتر ادارات دولتی و خصوصی زنان مشغول به کار هستند که این بر خلاف اصول است.
حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز حجت الاسلام حسن زاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز،‌ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته،‌ با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، اظهار داشت: رعایت تقوای الهی انسان را انحطاط و سقوط رهایی بخشیده و آن را به سوی کمالات معنوی سوق می دهد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه اطهر(س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه بارز ترین الگوی زنان عالم بوده که در عبادت خداوند متعال، حتی حضرت مریم هم به پای او نمی رسد.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگوار،‌ تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در همه جهات گوناگون همچون خانه داری، تربیت فرزندان، همسرداری و همچنین حضور محکم و استوار در جامعه نمونه بود؛ از این رو زنان ایران زمین باید با پیروی از این بانوی بزرگوار به پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی کمک کنند.

حضرت فاطمه الگویی تمام عیار برای زنان است

حجت الاسلام حسن زاده،‌ با اشاره به دیدگاه های افراطی جهان غرب نسبت به زن، اذعان داشت: نظریات امروزه جامعه جهانی نسبت به زن به طور کامل افراط و تفریط گونه است، ‌به گونه ای که برخی ها بیان می کنند که زن تنها باید در خانه بماند و خانه داری خود را انجام دهد و دیگر کاری به جامعه نداشه باشد و در طرف دیگر هم عده ای به زن آزادی بی حد و اندازه داده اند که این هم سبب استفاده ابزاری از او در غرب شده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان در ادامه افزود: دین مبین اسلام بر خلاف نظریات افراط و تفریط گونه جامعه جهانی، بیان می کند که زن هم باید در جامعه و هم در خانه حضوری فعال و جدی داشته باشد و برای این مسأله حضرت فاطمه(س) را مثال می زد که چگونه افزون بر تربیت فرزندانی نمونه و رسیدگی به امورات خانه در صحنه مبارزه با دشمنان در جامعه حضور یافته و از حق همسر خود دفاع می کند.

امام جمعه موقت اهواز، در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز،‌ با اشاره به نام گذاری سال 91 با عنوان «تولید ملی حمایت از کار سرمایه ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری،‌ اظهار داشت: شعار سال 91 همچون سال گذشته رویکردی اقتصادی داشته و دلیل آن هم تهاجم های اقتصادی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی است؛ چرا که آنها پس از ناکامی در جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی را علیه ایران در پیش گرفتند و رهبر معظم انقلاب نیز برای مقابله با اینگونه اقدام های مستکبران شعار سال گذشته و سال جاری را با رویکردی اقتصاد گونه نام گذاری کردند.

وی با بیان این که کار زن درآوردن خرج و مخارج خانه نیست، گفت: برخی از جوانان در وضعیت بی کاری به سر می برند و این در حالی است که در بیشتر ادارات دولتی و خصوصی زنان مشغول به کار هستند که این بر خلاف اصول است؛ از این رو توصیه می کنیم که زنان پاک نظام اسلامی با حضور در خانه به همسران خود کمک کنند، ‌اما از طرفی هم نباید غافل شد که در برخی از کارها همچون تعلیم و تربیت و غیره نیاز زن در جامعه حیاتی و مبرم است.

این مقام مسؤول با اشاره به وظایف مسؤولان و مردم نسبت به نام گذاری سال جاری، گفت: مسؤولان باید به دو مسأله فرهنگ سازی و همچنین عملی کردن آن در سطح کلان جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ سازی نسبت به جامه عمل پوشاندن به شعار سال 91، گفت: همه مسؤولان و دست اندرکاران مسائل فرهنگی به ویژه قشر همیشه هوشیار روحانیت باید به صورت همه جانبه و عملی شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را برای آحاد و اقشار جامعه تبیین کنند.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: مسؤولان عالی رتبه نظام باید برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی تلاش کنند که در این زمینه دولت و مجلس باید دست در دست یکدیگر داده و رویکردی نوین و کارآمد برای این مهم تدوین کنند.

تولید ملی نیازمند وحدت مردم و مسؤولان است

استاد حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که خوزستان ظرفیت های کشف نشده زیادی دارد، اظهار داشت: استان پر خیر و برکت خوزستان دارای ظرفیت های متعددی است، اما متأسفانه این گونه ظرفیت ها هم اکنون بلا استفاده مانده اند و باید برای فعال کردن و استفاده از این ظرفیت های ناب، همه مردم و مسؤولان تلاش کرده و خوزستان شهید پرور را به استانی نمونه در کشور تبدیل کنند.

امام جمعه موقت اهواز،‌ با بیان این که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیاز به وحدت مردم و مسؤولان دارد،‌ گفت: تاریخ ثابت کرده که هر کجا مردم و مسؤولان همراه و دوشادوش یکدیگر در عرصه های خدمت به نظام جلو آمدند، موفق شده و به جهانیان نشان دادند که ایران توانایی انجام هر اقدامی را دارد؛ از این رو هم اکنون برای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، آحاد و اقشار جامعه باید متحد شده و در کنار یکدیگر به تولید ملی بپردازند.

حجت الاسلام حسن زاده، در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با قدردانی از حضور گسترده مردم در دوره نخست انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مردم غیور نظام به ویژه خوزستان قهرمان در دوره نخست انتخابات حضوری گسترده و پرشور داشتند، که الحق و الانصاف مشت کوبنده ای بر دهان یاوه گویان کوبیدند و لبیک جانانه ای به کلام گهربار مقام معظم رهبری گفتند و انشاءالله نیز در 15 اردیبهشت ماه، این حضور پر شور را برای بار دیگر با حضور دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به رخ جهانیان کشانند./9465/پ201/س
ارسال نظرات