۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۰۷۵۵
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

مجلس دولت را در حل مشکل گرانی یاری دهد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تورم و گرانی در کشور، خواستار تعامل و همکاری دولت و مجلس برای رفع مشکل گرانی شد و از آنان خواست برای حل این مشکل برنامه ریزی اصولی صورت دهند.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، روز پنج شنبه در دیدار علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی از گرانی موجود در کشور انتقاد کرد و خواستار چاره اندیشی مسؤولان در این خصوص شد.

این مرجع تقلید خواستار همکاری دولت و مجلس برای حل مشکل گرانی شد و با بیان این‌که مجلس باید به دولت کمک کند تا نگرانی‌ها کاهش یابد، خاطرنشان کرد: این مشکل به صورت یک شبه و با دستور حل نمی‌شود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مسؤولان خوست عوامل ایجاد تورم و گرانی را شناسایی کنند و در این خصوص تاکید کرد: مجلس می‌تواند موانع قانونی این مهم را برطرف و به دولت در حل مشکل گرانی کمک کند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که نمایندگان مجلس باید مستقل باشند و حرف خود را بدون ترس و نگرانی بزنند، یادآورشد: نمایندگان مجلس باید به خاطر خدا و مردم مطالب خود را بیان کنند و از بیرون مجلس سفارش نگیرند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی در کشور خواستار چاره اندیشی مسؤولان ذیربط در این باره شد.

این مرجع تقلید بخش دیگری از سخنان خود را به ضرورت اصلاح نظام بانکی اختصاص داد و تاکید کرد: دریافت جریمه دیرکرد حرام است و بانک ها باید به سمت اسلامی شدن حرکت کنند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت مجلس و مسائل جاری کشور ارائه کرد. /924/پ203/ع

ارسال نظرات