۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۸۵

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
آيت الله محسن اراکي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با اشاره به این که اهمیت تقریب امروز بیش از گذشته و هر زمان دیگری شده است، بیداری اسلامی را فرصتی طلایی برای رسیدن امت اسلام به اهداف مورد نظر دانست. 
وی افزود: اگر بیداری اسلامی به صورت صحیح استمرار یابد فصل تازه و جدیدی در زندگی مسلمانان گشوده خواهد شد، اما اگر خدایی ناکرده دشمن بتواند آن را با ایجاد تنازع داخلی بشکند فرصت مهمی از دست خواهد رفت. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر توجه به راهکارها در تقریب مذاهب، اطلاع رسانی صحیح و قوی را از جمله این راهکارها دانست و افزود: آنها تمام فعالیت خود را از طریق اطلاع رسانی غلط دنبال می کنند تا آتش خشم در دل مسلمانان شعله ور شود و ما را به جان هم بیندازند. 
آیت الله اراکی نیز در این دیدار گزارشی از برنامه ها، اهداف و ماموریت های این مجمع جهانی ارائه کرد و به بیان دیدگاه های خود درباره مسائل روز جهان اسلام پرداخت. 
وی اهمیت تقریب مذاهب در شرایط کنونی را حساس تر و مهم تر از هر زمان دیگری دانست و گفت: وضعیت امروز مسلمانان جهان با توجه به نقشه های جبهه استکبار برای ایجاد جنگ طایفه ای و داخلی و سرمایه گذاری هنگفت آنان در این راستا بسیار حساس و دشوار است.
آیت الله اراکی بیان داشت: جبهه استکبار و معاندان اسلام اصیل برای جلوگیری از امواج بیداری اسلامی و خارج کردن رژیم صهیونیستی از حالت محاصره و انزوا دل به ایجاد جنگ داخلی و قومی مذهبی بسته اند و در این راستا سرمایه گذاری بسیاری زیادی را انجام داده اند. 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وحدت امت اسلام را ضروری ترین اصل در شرایط کنونی دانست و با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز در حکم من به این مساله و ضرورت تقریب مذاهب اشاره کرده اند، اظهار داشت: تقریب مذاهب کار بسیار بزرگی است، از این رو بزرگان، مراجع و علما و مجموعه نظام باید در این راستا بسیج شوند تا بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم. 
وی افزود: دیدار با مراجع تقلید و علما نیز با همین هدف صورت می گیرد تا بتوانیم در کنار توصیه های دلنشنین آنان از نظرات راهشگای آنان در عرصه وحدت امت اسلام و تقریب مذاهب استفاده کنیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات