۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۷۲۹
نمایندگی ولی فقیه در سپاه اهواز:

جهت‌دهی به خیزش کشورها دستاورد مهم اجلاس تهران است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع) اهواز بیان داشت: دستاوردی که این اجلاس برای بیداری اسلامی به همراه دارد، تببین مواضع مهم برای جهت دهی به خیزش کشورها است.
 جنبش عدم تعهد در تهران

حجت الاسلام طه توکلی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع) اهواز، با اشاره به شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: گردهم آمدن دولت های عضو این جنبش در ایران که ساختار حکومتی آن مبتنی بر قواعد اسلامی نشان از این است که در برهه کنونی دارای اهمیت ویژه ای در نظام سیاسی بین الملل به شمار می رود.

وی ایران اسلامی را لنگرگاه ثبات و مقاومت در خاورمیانه عنوان کرد و بیان داشت: کشور ایران از دیرباز قطب خیره کننده‌ای بود که مورد هجوم جنگ‌های گرم و روانی از سوی غربی‌های بوده است و امروزه شاهد آن هستیم که بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کار خود را در پایتخت ایران شروع کرد.

حجت الاسلام توکلی اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران را فرصتی کم نظیر برای ایران دانست و تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید به‌ گونه‌ای از این نشست سرفصل‌هایی برای پیشرفت نظام سیاسی کشور استخراج کند که توانایی ایران به مراتب بالا برود.

پیشرفت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در این اجلاس نمایان می‌شود

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع) اهواز به همگرایی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اشاره کرد و ابراز داشت: تعامل کشور‌های عضو در بخش‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در این گونه نشست‌ها و مشورت بین خود قطعا به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا خواهند کرد.

وی با بیان این که زمان برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد با خیزش و بیداری اسلامی در منطقه تقارن پیدا کرد، خاطرنشان کرد: دستاوردی که این اجلاس برای بیداری اسلامی به همراه دارد، تببین مواضع مهم برای جهت‌دهی به خیزش کشورها است.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به دستاوردی که جنبش عدم تعهد برای امور داخلی ایران به همراه خواهد داشت، گفت: وقتی مردم کشورمان از تعاملات سیاسی اجتماعی و امور داخلی کشور مطلع شوند و سطح نگرش آنها به مسائل متفاوت شود، حضور در عرصه بین‌الملل پررنگ خواهد شد.

وی با بیان این که استکبار با زیر پا گذاشتن همه قوانین بین‌المللی خواستار ریاست جهانی است، عنوان کرد: استکبار این باور را القا می‌کند که دین اسلام و مذهب شیعه نمی‌تواند پاسخ‌گوی مطالبات انسان در جهان امروز باشد و خود باید مسؤولیت جهانی را برعهده بگیرند.

غرب از منزوی‌شدن در جهان هراسان است

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع) اهواز با اشاره به سنگ‌اندازی غربی‌ها برای جلوگیری از برگزاری این اجلاس در ایران و شرکت کشورها در آن اذعان داشت: نگران بودن بر انزوا و محو شدن جایگاه خود در جهان مهم ترین نگرانی استکبار به شمار می رود.

وی ادامه داد: بلوک غرب و شرق به این نتیجه رسیده است که جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات بین المللی به ثبات خوبی دست پیدا کرده است.

حجت الاسلام توکلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر این که عزت، حکمت و مصلحت سه اصل مهم برای دستگاه دیپلماسی کشور عنوان کرده‌اند، خاطرنشان ساخت: اگر دستگاه دیپلماتیک کشورمان سه محوری که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده اند را سرمشق خود قرار دهند در واقع سیاست داخلی و خارجی ما پیشرفت خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان: اجلاس سران جنبش عدم تعهد فرصتی بی نظیر برای افشای چهره واقعی استکبار است

همچنین حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان با اشاره به برگزاری اجلاس سران عضو جنبش عدم تعهد در ایران و هچنین  حضور سران کشورهای عضو در ایران، آن را فرصتی بی نظیر و استثنائی برای نشان دادن قدرت و پویایی کشور و افشای چهره واقعی استکبار و همگرایی بیشتر کشورهای مسلمان  برشمرد.

وی افزود: برگزاری هرچه بهتر و با شکوه‌تر اجلاس نشانه اقتدار، توانمندی، امنیت و ثبات کشور است و باید از آن به عنوان فرصتی برای الگوبرداری مدل حکومتی و ارائه آن به جهان اسلام به بهترین شکل بهره‌برداری کرد.

مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) مسجد سلیمان، هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را ارائه توانمندی‌ها، مبارزه با تبلیغات شوم دشمنان و از بین بردن شبهه انزوای ایران برشمرد.

 وی با بیان این که شعار صلح پایدار در سایه مدیریت مشترک جهانی جزء آموزه‌ها و ارزش‌های دینی ما همچون  نوع دوستی، برادری، همدلی و آرامش است، ابراز داشت: از آنجایی که ما درصدد جهانی کردن این آموزه ها هستیم می توانیم چهره بشر دوستانه‌‌ای را از ایران در جهان به نمایش بگذاریم./9458/ت302/س

 

 

ارسال نظرات