۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۳۷۳۷۰
نماینده خبرگان رهبری:

فرهنگ حجاب با فعالیت‌های فرمایشی و نمادین ترویج نمی‌یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر نگرش عمیق و کارشناسانه به مسائل فرهنگی گفت: فرهنگ عفاف و حجاب هیچ‌گاه با کارهای فرمایشی و نمادین ترویج نمی‌یابد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع مسؤولان شهر مراغه اظهار داشت: توجه به ابعاد مختلف دین مبین اسلام نشان می‌دهد که ترویج معروف و نهی از منکر، شرایط و ویژگی‌هایی دارد که بایستی همواره مورد توجه قرر گیرد.

 

وی با انتقاد از برخی کارهای سطحی و غیرکارشناسی شده در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: فرهنگ عفاف و حجاب هیچ‌گاه با کارهای فرمایشی و نمادین ترویج نمی‌یابد، اگر برای ارائه گزارش عملکرد این چنین اقداماتی صورت می‌گیرد، هیچ فایده‌ای به حال جامعه نخواهد داشت.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که ترویج ابتذال و بدحجابی کاملا در قالب برنامه‌های جنگ نرم دشمنان گنجانده شده است، گفت: هجمه فرهنگی غرب با هدف فروپاشی بنیان خانواده در جوامع اسلامی است؛ از این رو تخریب فرهنگ عفاف و حجاب در صدر برنامه‌های ضدفرهنگی دشمن قرار دارد.

 

وی با تأکید بر این‌که حجاب و عفاف در تحکیم باورهای دینی، اعتقادی و فرهنگی جامعه مسلمانان نقش بسیاری دارد، افزود: رعایت حجاب موجب اعتلای شخصیت و حیثیت انسانی افراد به ویژه بانوان است؛ اما باید دانست که موضوع عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه مردان نیز باید این فریضه مهم دینی را مورد توجه قرار دهند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که عدم توجه به مقوله عفاف و حجاب، تبعات فرهنگی و اجتماعی نامطلوبی به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: برخورد قاطع با بدحجابی و بی‌حجابی به عنوان معضلی بسیار مهم و توسعه دهنده مفاسد در جامعه، باید اولویت اقدامات مسؤولان باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خاطرنشان کرد: در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، اولویت با کار فرهنگی است، اما در مواقعی که مشاهده می‌شود، عده‌ای به دنبال هنجارشکنی هستند، بایستی برخورد جدی صورت گیرد. در صورت عدم برخورد قاطع، چنین اعمال خود ترویج منکر در جامعه دینی است.

 

وی با اشاره به این‌که نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به تلاش و عزم عمومی دارد و باید دستگاه‌های کم‌کار و فعال در این راستا شناسایی شوند، گفت: تمامی مسؤولان در بحث ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مبارزه با بدحجابی وظیفه شرعی و قانونی دارند و در این میان نقش آموزش و پرورش به‌دلیل ماهیت تربیتی آن از اهمیت خاصی برخوردار است./935/پ202/س

ارسال نظرات