۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۸۸۵
استاد حوزه علمیه قم:

تغییر نگرش نیازمند ترویج فرهنگ حجاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گلکار تغییر نگرش در مقوله حجاب و عفاف را نیازمند روش‌های نو و محتوای آموزشی دانست.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام محمدحسین گلکار، استاد مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام،  امروز در کارگاه آموزشی نگرشی دیگر به حجاب و عفاف که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ارائه آموزش‌های کاربردی و مصداقی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف یک اصل محسوب می شود.


وی خاطرنشان کرد: کلی‌گویی از مقوله حجاب و عدم ارائه راهکار و در نهایت کاربردی شدن این ضرورت، همان دور باطل گذشته را عامل خواهد شد، در حقیقت تغییر نگرش در مقوله حجاب و عفاف، نیازمند روش‌های نو و محتوای آموزشی است.


حجت الاسلام گلکار با اشاره به این‌که حجاب و عفاف ریشه در تمدن ایرانی اسلامی دارد، گفت: هر تمدن به پشتوانه تفکری که دارد برای انتقال این تفکرات نیازمند سیستم آموزشی صحیحی است که محوری ترین اصل این آموزش ایجاد تغییر در نگاه  و نگرش افراد است.


گفتنی است، این دوره آموزشی از امروز تا عصر جمعه در محل تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) برگزار خواهد شد.


این دوره آموزشی ویژه خواهران و برادران فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد،‌ طلاب سطح دو و بالاتر و نخبگان دیپلم است که در پایان به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا می شود. /935/پ203/ب

ارسال نظرات