۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۴۷۶۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی:

دیپلماسی سیاسی برای بهره‌گیری از پیروزی مقاومت فعال شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم پیروزی مقاومت اسلامی در حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی را افتخار بزرگی برای مسلمانان دانست و از کشورهای اسلامی خواست برای بهره‌گیری از این پیروزی در حوزه دیپلماسی سیاسی فعال شوند.
حجت الاسلام و المسلمين احمد مبلغي
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره دلیل حمله رژیم غاصب اسرائیل به نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی، رژیمی است که مؤلفه‌های اصلی آن را زورگویی و تبعیض نژادی و بی‌رحمی مطلق تشکیل می‌دهد و اصولا بر همین اساس سیاست‌ها و تحرکات خودشان را تنظیم می‌کنند و گاهی دست به جنایت و ترور می‌زنند.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا رژیم صهیونیستی به چنین جنایتی دست می‌زند، تصریح کرد: در این زمینه تحلیل‌های مختلفی مطرح است، تحلیلی این است که رژیم صهیونیستی در وضعیت جدید منطقه به دنبال بروز دادن یک قدرت‌نمایی و یک تفوق بود تا بر اساس آن کشورهای اسلامی را در موضع انفعال قرار دهد و وضعیتی را که تا به حال برای خودش تصور می‌کرده پی‌بگیرد.
رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تاکید کرد: اما رژیم صهیونیستی در این جنگ نابرابر شکست مفتضحانه‌ای خورد و نه تنها این برتری هدف حاصل نشد، حتی فراتر شکست‌پذیری و موضع او در انفعال پذیری این رژیم در قالب علامت‌ها و نشان‌های بروز یافت که این دستاورد مهمی برای مسلمان، فلسطینیان مظلوم و مقاومت اسلامی است.
وی ادامه داد: در این حادثه همگرایی کشورهای اسلامی تحت تاثیر جو حاکم بر جامعه کنونی اسلام و بیداری اسلامی اثبات شد و این بار همبستگی کشورهای اسلامی با فلسطین نسبت به گذشته نیز افزایش یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی افزود: می‌توان گفت در این وضعیت که بار دیگر رژیم صهیونیستی شکست را متحمل شد، لازم است یک تحرک دیپلماتیک میان کشورهای اسلامی جهت حفظ این دستاورد به عمل آید و جامعه اسلامی احساس کند که می‌توانند انسجام بیشتری را به دست آورد، بنابراین بهره‌گیری از این فرصت ضروری است./917/ت302/ج
ارسال نظرات