۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۵۰۶۲۹
حجت الاسلام روحانی؛

خط موازی کاری برای به بی راهه کشاندن انقلاب ایران اسلامی به راه افتاده است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با اشاره به این که وقتی دولت‌های استعماری نتوانند انقلابی را سر کوب کنند با موازی کاری و رهبر تراشی سعی در انحراف آن می کنند، گفت: زنگ خطری که امروز کشور ما را تهدید می‌کند خط موازی کاری است که برای به بی راهه کشاندن انقلاب ایران اسلامی به راه افتاده است، ولی به فضل خدا شکست خواهد خورد.
سيد حميد روحاني، رييس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید روحانی, رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در جمع طلاب مرکز جامع علوم اسلامی قم با اشاره به این که بعضی‌ها شبهه ای را مطرح می‌کنند که رد پای آمریکا در انقلاب ایران اسلامی مشهود است، گفت: این حرف این قدر باطل و بدیهی البطلان است که حیف وقت که برای جوابگویی آن صرف بشود.

وی با اشاره به این که هم اینک عده ای این حرف را در قبال بیداری اسلامی مطرح می‌کنند که آمریکا پشت پرده این انقلاب‌ها است، ابراز داشت: در جواب این افراد باید گفت این چه کاری است که آمریکا بیاید مصر امن و در اختیار آمریکا را ساقط کند.

حجت الاسلام روحانی در ادامه افزود: کشور ایران در چنگ آمریکا بود و بدون اجازه امریکا اجازه ساخت یک کارخانه را هم نداشت حالا چگونه آمریکا آمده این کشور در اختیار خودش را ساقط کرده است. این را بدانید که هرگز آمریکا نمی تواند یک ملت را به راه بیاندازد.

وی با اشاره به این که در هر مقطعی کارتر از شاه حمایت می‌کرد، شاه یک کشتاری به راه می‌انداخت که یک مورد آن کشتار نوزده دی مردم قم بود، اظهار داشت: شاه با مشورت انگلیسی‌ها حکومت نظامی را به راه انداخت و مردم را به خاک و خون کشاند.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با بیان این مطلب که کارتر در یادداشت روزانه خود می‌گوید از هر نوع اقدام شاه حمایت می‌کنم که این دستور در حقیقت فرمان آتش به حکومت نظامی در آن مقطع به شاه بود.

وی با اشاره به این که در دوران انقلاب روزی نبوده که کشتار در ایران نباشد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها مشتاقانه حامی شاه بودند و وقتی خبری از کشتارها در ایران به گوش آن‌ها می‌رسید خوشحال می‌شدند؛ نمونه آن تبریک راکفلر از بزرگ‌ترین سرمایه داران یهودی آمریکا به شاه بود.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در ادامه خاطر نشان کرد: امثال یاسر عرفات از ته دل طرفدار رژیم صهیونیستی نبودند و صهیونیست‌ها را بازی می‌دادند، لذا او را از صحنه حذف کردند.

وی با اشاره به این که بعد از حادثه برج‌های دوقلو در کشور های اسلامی خون مسلمانان ریخته می شود، ادامه داد: وقتی آن حادثه اتفاق افتاد، جرج بوش گفت جنگ صلیبی شروع شد و از آن موقع تا به حال در کشورهای اسلامی دارد خون ریخته می‌شود و این روحیه خون ریزی غربی‌ها به فرهنگ غربی و دوریشان از اسلام بر‌می‌گردد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که رژیم شاه بر این باور بود که با سرکوب، اوضاع را آرام خواهد کرد، اظهار داشت: زور مداران در هر کشوری از دو حربه تهمت و سرکوب برای کنار گذاشتن رهبران انقلاب‌ها استفاده می‌کنند و ایران آن روز هم از این قاعده مستثنا نبود.

وی تاکید کرد: امام با رشدی فکری که به مردم داده بود حربه تهمت را و با مطرح کردن فرهنگ شهادت حربه سرکوب را از رژیم شاه گرفت.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با اشاره به این که حمله رژیم شاه به فیضیه برای ایجاد موج سرکوب در کشور و آرام شدن اوضاع بود، گفت: محمدرضا حمله به طلاب فیضیه در دوران زائرخیزی شهر قم را در راستای حربه سرکوب به راه انداخت که با آگاهی مردم این نقشه هم نقش بر آب شد.

وی با اشاره این که وقتی دولت‌های استعمارگر نتوانند انقلابی را سر کوب کنند با رهبر تراشی و انحراف انقلاب، سعی در کنترل اوضاع می‌کنند، گفت: با به بن بست کشیده شدن دولت ازهاری در ایران، آمریکا به این دو نقشه جدید روی آورد تا شاه را نجات و انقلاب را منحرف کند.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: آمریکا با آوردن بن لادن به دنبال این بود که طالبان و بن لادن موازی حرکت انقلاب ایران حرکت کنند و اسلام را بد نام کنند که مکر آن‌ها به خودشان برگشت و ارتباطشان با بن لادن و طالبان لو رفت.

وی با اشاره به آیه «مکروا مکر الله فالله خیر الماکرین» ادامه داد: جریان نخست وزیری اردوغان نیز برای همین هدف بود تا ترکیه را کشوری موازی ایران و ام‌القرای جهان اسلام قرار دهند؛ ولی ماهیت اردوغان نیز به خواست خدای متعال روشن شد.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر ادامه داد: بعد از قضیه ازهاری و ناامیدی آمریکا؛ شریعت مداری و سنجابی از گزینه های رژیم شاه برای رهبر تراشی و موازی کاری در ایران بود، لذا می‌بینیم در آن دوران سنجابی خبرسازترین فرد دنیا در خبرگزاری‌های دنیای استکبار بود.

وی با اشاره به این که خط موازی در دنیای سیاست و  دنیای دین نمونه‌های زیادی دارد، ابراز داشت: وقتی حضرت موسی(ع) در مصر جامعه توحیدی تشکیل می‌دهد؛ در دوران غیبت حضرت موسی(ع) افرادی که توحید را قبول نداشتند با همان شعار توحید پرستی در موقع غیبت موسی(ع) مردم را خداپرست می‌کنند و گوساله پرستی را موازی با خداپرستی تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که در ایجاد خط موازی دشمنان با همان شعار‌های انقلابی انقلاب را منحرف می‌کنند، گفت: وقتی مشرکان نتوانستند اسلام صدر اسلام را از بین ببرند، آمدند در مقابل مسجد، مسجد ساختند که با نازل شدن آیه مسجد ضرار این نقشه نقش بر آب شد.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت:امام هم زمان با رفتن سنجابی به پاریس اعلامیه دادند که همه ملت نباید از عکس‌العمل خود در مقابل رژیم که تا به حال داشته‌اند یک قدم عقب‌نشینی نکنند.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر ابراز داشت: دکتر سنجابی در دیدار با امام یک حرفی زد که خیلی شبیه به حرف‌های فراماسون‌ها در دوران شیخ فضل الله نوری است و آن این بود که او در کلام خود نمی‌گوید شاه باید برود بلکه می‌گوید انتخابات باید برگزار شود.

وی با اشاره به این که امام از فراست بسیار بالایی برخوردار بود، ادامه داد: امام با آگاهی که از شخصیت سنجابی از مصاحبه او در تهران و دیدار در پاریس به دست آورده بودند، اعلامیه داد، که پذیرفتن آقای سنجابی منوط به این است که موضع خود را رسماً در مقابل رژیم شاه مشخص کند، که سنجابی در پی آن اعلامیه ای صادر کردند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که در پی اعلامیه سنجابی همه خبرگزاری‌های خارجی اعلام کردند خمینی و سنجابی به صورت مشترک اعلامیه دادند، اظهار داشت: سنجابی به محض آمدن به ایران دستگیر شد و امام در پاسخ خبرنگاران در مورد این موضوع می‌فرمودند هر کسی در خط اسلام باشد ما او را قبول داریم و من با کسی ائتلاف نمی‌کنم.

وی با اشاره به این که سنجابی در خاطرات خود به موازی کاری در مسیر انقلاب اعتراف کرده است، اظهار داشت: سنجابی در خاطرات خود می‌نویسد مقدم، رییس سازمان امنیت کشور در زندان دو سه بار به دیدار من آمد که از نوع برخوردها و تحویل گرفتن‌ها معلوم بود، نظر دیگری درباره ما دارند و یک جا به ما گفتند به شما امید می‌رود که اوضاع ایران را به نحو پسندیده تر و آرام‌تری در بیاورید و در گزارش‌های به دست آمده در لانه جاسوسی به این مطلب اذعان شده است.

وی در ادامه با اشاره به این که بعضی دم از اسلام ایرانی می‌زنند و با ولی فقیه زمان برخورد ناخوشایند دارند، خاطر نشان ساخت: زنگ خطری که امروز کشور ما را تهدید می‌کند خط موازی کاری است که برای به بی راهه کشاندن انقلاب ایران اسلامی به راه افتاده است، ولی به فضل خدا شکست خواهند خورد.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در ضمن سئوال درباره این که چرا مسئولین ما وقتی به قدرت می‌رسند این گونه مشکل ساز می‌شوند، گفت: غیر از مقام معظم رهبری و تا حدی آقای رفسنجانی در زمان ریاست جمهوری کسی تا به حال به خوبی عمل نکرده است.

وی ادامه داد: اسلام واقعی با جاه طلبی نمی‌سازد و بعضی وقتی به قدرت می‌رسند دو چیز را مانع راه خویش می‌دانند و آن اسلام و سد آهنی رهبری است؛ لذا در کنار اسلام حرف از اسلام ایرانی، موازی با اسلام اصیل می‌زنند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به آیه «مکروا مکر الله فالله خیر الماکرین»، اظهار داشت: این انقلاب صاحب دارد و انفاس قدسیه شهدا اجازه توطئه نمی‌دهد ، امیدوارم خط امام و رهبری را به خوبی بشناسیم و از آن اطاعت کنیم. /929/پ201/ع

 

ارسال نظرات