۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۵۹۲۴۶
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

انتظار رهبری و مردم در حمایت از تولید ملی برآورده نشده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری وضعیت تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را قابل قبول ندانست و گفت: کاهش تولید و تعطیلی برخی کارخانه های تولید نشان می دهد ادعای دولت با بازتاب عملکرد آن در تضاد است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارزیابی خود از عملکرد مسؤولان در زمینه تقویت تولید ملی و حمایت از نیروی کار ایرانی، اظهار داشت: بازتاب عملکرد دولت نشان می دهد آن گونه که شایسته است در این بخش کار نشده است.


وی به تعطیلی برخی کارخانه های تولیدی کشور اشاره کرد و گفت: برخی از کارخانه ها به دلیل کمبود مواد اولیه و مشکلات دیگری که در چرخه تولید وجود دارد تولید خود را کاهش داده اند و بعض از آنها نیز تعطیل شدند و عذر کارکنان خود را خواستند؛ این مسائل در شرایط کنونی ضربه قابل توجهی به اقتصاد کشور وارد می سازد.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تأثیر تحریم ها و فشارهای خارجی را انکار نمی کنیم، ابراز داشت: اما بسیاری از نابسامانی های موجود در بحث اقتصاد به دلیل سوء مدیریت دست اندرکاران بوده است.


انتظارات مردم و رهبری در بحث تولید ملی برآورده نشده است
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با تأکید بر این که انتظارات رهبر معظم انقلاب و ملت همیشه در صحنه در این زمینه برآورده نشده است، گفت: مسؤولان دلسوز و دست اندرکاران نظام با حرف شنوی از رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان نظام می توانند گام های مؤثرتری برای تحقق این امر بردارند.


وی در تشریح اهمیت فرهنگ سازی در خرید کالای ایرانی، بیان داشت: صدا و سیما و سایر دستگاه های فرهنگی می توانند کارهای تأثیرگذاری را در این زمینه انجام دهند.

 

اندک کارهایی که برای حمایت از تولیدات داخلی انجام شده با تناقض رفتاری مسؤولان بی اثر می شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ممنوعیت تبلیغات کالاهای خارجی از سوی صدا و سیما و برخی مراکز فرهنگی کشور، گفت: پخش برخی فیلم ها و سریال ها، برگزاری جلسات، همایش ها و کنفرانس هایی که در آن از وسایل و امکانات خارجی استفاده می شود ذائقه ایرانی ها را تغییر می دهد؛ این تناقض های رفتاری موجب می شود اندک کارهای انجام شده در این زمینه هم اثری نداشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: برای فرهنگ سازی یک موضوع باید در ابعاد مختلف آن کار شود و با کارشناسی دقیق این کار حساس انجام گیرد؛ صرف بخشنامه کردن برای ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی نمی توان گفت کار فرهنگی انجام شده است.


وی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می فرماید مردم را با عمل خود به کارهای خوب دعوت کنید نه صرفا با زبان؛ اگر در این زمینه از شاخصه های عملی استفاده نشود، این شعارها نه تنها بی تأثیر می شود بلکه کاری ضد تبلیغ خواهد بود و اثری معکوس خواهد داشت. /928/ت302/ج

 

 

ارسال نظرات